خودروی احتمالی سال 2040 بنز+تصاویر

بر خلاف مدل استریم لاینر W196 اصلی، خودروی طراح کره‌ای یک کابین کاملا بسته داشته و به سامانه‌های کمکی آیرودینامیکی به روز مجهز شده است. از طرفی یک بالک نیز در پشت کابین برای شکاف بیشتر هوا قرار گرفته است.


جدول گروه بندی فیلم های جشنواره برای سینماهای مردمی

جدول گروه بندی فیلم های سینمایی حاضر در دو بخش سودای سیمرغ و چشم انداز سینمای ایران برای سینماهای مردمی مشخص و منتشر شد. با اعلام نحوه خرید اینترنتی بلیت‌های جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و چشم‌انداز سینمای ایران در قالب 4 گروه تقسیم‌بندی شده است.


زاینده‌رود جمعه در اصفهان جاری می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به تصمیم کمیته ۵ نفره برای بازگشایی زاینده رود گفت: پیش بینی می‌شود تا اواخر روز ...


جدول گروه بندی فیلم های جشنواره برای سینماهای مردمی

جدول گروه بندی فیلم های سینمایی حاضر در دو بخش سودای سیمرغ و چشم انداز سینمای ایران برای سینماهای مردمی مشخص و منتشر شد. با اعلام نحوه خرید اینترنتی بلیت‌های جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و چشم‌انداز سینمای ایران در قالب 4 گروه تقسیم‌بندی شده است.


خروسک؛ آزاردهنده اما موقت

مجرای تنفسی در کودکان باریک است، به‌همین سبب هنگام التهاب مخاطی و تنگی در این ناحیه، فرد دچار علائم تنفسی می‌شود. کروپ یا خروسک در اثر ...


سینمای دهه شصت ایران از نگاه منتقدان

| دوشنبه ۰۸ شهريور ۹۵ ساعت ۱۳:۴۶ | نسخه چاپي

خبرگزاری مهر: کتاب «سینمای دهه شصت ایران از نگاه منتقدان» به کوشش محمدعلی حیدری توسط انتشارات روزنه منتشر شد.
«سینمای دهه شصت ایران از نگاه منتقدان» منتشر شد

کتاب «سینمای دهه شصت ایران از نگاه منتقدان» به قلم محمدعلی حیدری که به بررسی سینمای دهه شصت از منظرهایی چون اقتصاد سینما، تحولات سیاسی و اجتماعی، جنگ در سینمای داستانی؛ مضامین فیلم‌ها، تصویر شهر در سینما، نقش زن و تحولات آن، سیاست‌های سینمایی آن دوران (درجه‌بندی فیلم‌ها، سیاست هدایتی- حمایتی- نظارتی) و... می‌پردازد، شامل مقالاتی از محمد تهامی‌نژاد، عباس بهارلو، حمیدرضا صدر، احمد میراحسان، هوشنگ گلمکانی، اعظم راودراد، سعید عقیقی، آنتونیا شرکا، بهزاد عشقی، جبار آذین و بهارک محمودی است.
در متن معرفی کتاب آمده است: «این‌ مساله که انگشت اشاره به سمت دهه شصت وجود دارد نه مثلاً دهه هفتاد یا هشتاد، قابل تأمل است. زمانی که درباره ماقبل و مابعد دهه شصت حرف می‌زنند، عمدتاً صحبت از کارگردان‌ها یا فیلم‌ها به‌طور مجزا به میان می‌آید، و نه راجع به یک دوران. در طول تاریخ سینمای ایران زمان‌هایی داشته‌ایم که می‌توانیم به آن‌ها دوران اطلاق کنیم؛ زمان‌هایی که موجودیتی دارند که از زمان تقویمی جدا شده و بعد جدیدی پیدا کرده‌اند.
شاید سینمای دهه چهل هم واجد این خصوصیت باشد، دورانی که قبل و بعد از آن، ۲ وضعیت متفاوت وجود دارد؛ دورانی که فیلم‌های شاخص و نشانه‌های خاص خود را دارد، و نیز فیلم‌هایی که به این دوران شهادت می‌دهند. وقتی صحبت از سینمای دهه شصت می‌شود، مقصود فیلمساز مشخص یا فیلم خاص یا سال خاصی نیست، این سینما موجودیتی ورای اجزای تشکیل‌دهنده‌ خود دارد.»
محمدعلی حیدری پیش از این گردآوردی کتاب‌هایی چون «گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی (دهه شصت)»، «سینمای دهه شصت؛ از نگاه مدیران سینمایی»، «سرگذشت لابراتوارها در سینمای ایران» و همچنین مجری طرح کتاب «زیر پوست قصه‌ها؛ سینمای رخشان بنی‌اعتماد» را در کارنامه دارد.
کتاب «سینمای دهه شصت ایران از نگاه منتقدان» توسط انتشارات روزنه منتشر شد
اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟