همه چیزهایی که باید درباره تویوتا کرولا ۲۰۱۷ بدانید+نصاویر

گاهی اوقات شما فقط غذایی ساده و مورد اعتماد می‌خواهید که شاید بهترین نباشد. تویوتا کرولا نیز بهترین خودروی کامپکت جهان نیست اما محبوبیت فوق‌العاده‌ی ...


برجام را نقض کنند واکنش ایران قاطع و شدید خواهد بود

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: پایداری برجام منوط به انجام تعهدات و اقدام متقابل سایر طرف‌هاست، در صورت نقض برجام از سوی سایر طرف‌ها ...


توقف صادرات مرغ وتخم مرغ بدلیل آنفلوانزا؛ تخم‌مرغ نیم‌پز نخورید

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار تهران با بیان اینکه صادرات مرغ و تخم مرغ متوقف شده است، گفت: مردم از مصرف مرغ و تخم مرغ نیم پز خودداری ...


راز جنایت در پرونده سقوط از پشت بام ساختمان 5 طبقه +تصاویر

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ راز جنایت در پرونده سقوط از پشت بام ساختمان 5 طبقه کشف کردند.


لوکس و نابودگر، سلاح هایی که لرزه بر اندام می اندازند +تصاویر

در دنیا افرادی هستند که به دلایل مختلف برای خودشان کلکسیونی از سلاح های کشنده جمع آوری می کنند.


آملی لاریجانی: احکام تروریست ها ربطی به شیعه و سنی بودن ندارد

سیاست | سه شنبه ۱۹ مرداد ۹۵ ساعت ۱۲:۱۰ | نسخه چاپي

رئیس قوه قضاییه از عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریست ها و اقدامات تروریستی خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران مجالی به تروریست‌ها برای انجام اقدامات تروریستی در کشور نخواهد داد و حاضر نیست امنیت مردم را با هیچ چیز دیگری مبادله کند.
به گزارش ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی به برخی واکنش‌های بین‌المللی در خصوص اعدام تعدادی از اعضای گروهک تروریستی «توحید و جهاد» و ضد حقوق بشر خواندن این اقدام، چنین واکنش‌هایی را در ادامه رفتارهای دوگانه و متناقض غرب در مقابله با تروریسم قلمداد کرد و با قانونی و شرعی خواندن اجرای احکام اعدام این تعداد از تروریست‌ها، در کشور گفت: بر خلاف ادعاهای خلاف واقع برخی از سازمان‌های ضدانقلاب خارج از کشور و متاسفانه برخی افراد در درون کشور، اقدام اخیر در اجرای احکام تعدادی از تروریست‌ها هیچ ربطی به موضوع شیعه و سنی ندارد بلکه بحثی تروریستی بوده که در چارچوب شرع و قانون و به روش معمول و معقول قوه قضاییه با آن مقابله شده است.
وی با اشاره به این‌که «این افراد تعدادی از افراد نظامی و حتی غیرنظامی از شیعه و سنی را در کشور مورد حمله تروریستی قرار داده بودند» افزود: جمهوری اسلامی ایران در برخورد با تروریسم هیچ گونه تسامحی به خرج نخواهد داد و ارزش های مهم الهی، اخلاقی و قانونی خود را فدای برخی حرف ها و واکنشهای نادرست و خلاف واقع مدعیان حقوق بشر نخواهد کرد.
وی با تاکید بر این‌که «جمهوری اسلامی ایران همواره به اصول خود پایبند است» به تناقض غرب و برخی سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل و کمیسر عالی سازمان در مواجهه با تروریسم اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی کشورهای غربی و اروپایی و سازمان‌های بین المللی هیچ واکنش درخوری به اقدامات تروریستی داعش در عراق و سوریه و سر بریدن مردم از سوی این تروریست ها نشان نداده‌اند با این حال اقدام قانونی جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تحرکات تروریستی را مخالف با حقوق بشر اعلام کرده اند که نشان از تناقض و رفتار دوگانه آنان در برابر تروریسم است.
رئیس قوه قضاییه گسترش اقدامات تروریستی در قلب اروپا و آمریکا را حاصل همین دوگانگی های عملی در مقابله با تروریسم دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اجازه نخواهد داد که این کشور محلی برای کارهای تروریستی با پشتیبانی برخی کشورهای مرتجع منطقه بشود و اجازه نخواهد داد کشورهای غربی در امور داخلی کشور و امنیت ملی آن مداخله کنند.
وی در ادامه به پیشنهاد اخیر خود درباره آغاز گفت‌وگوهای حقوق بشری با اروپا اشاره کرد و با تاکید بر این‌که برخی استنباط و تفسیر خود را از این پیشنهاد به گونه‌ای مطرح کردند که خلاف ماهیت اصلی پیشنهاد گفت‌وگوهای حقوق بشری است، افزود: شرط اصلی آغاز این گفت‌وگوها پرسشگری طرفینی است و این‌گونه نیست که تنها طرف غربی، پرسشگر باشد و ما در مقام پاسخ و دفاع برآییم بعلاوه آمریکا هم به جهت برخورداری دوگانه و خدعه و نیرنگش در مذاکرات و در انجام تعهدات از دایره این گفت‌وگو خارج است.
وی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران در انجام گفت‌وگوهای حقوق بشری با اروپا به شرط پاسخگو بودن آنان در قبال رفتارهای دوگانه خود در بحث حقوق بشر تاکید کرد و گفت: پرسش ما این است که مدعیان غربی حقوق بشر در مقابل جنایت های صورت گرفته در یمن و دیگر کشورها چه اقدامی کرده‌اند.
رئیس دستگاه قضا با محکوم کردن سخنان برخی مدعیان حقوق بشر در غرب درباره اجرای احکام اعدام اخیر برخی تروریست‌ها که این اقدام را خلاف شرافت انسانی خوانده بودند تصریح کرد: پرسش ما این است که مگر شرافت انسانی را شما معنا و تفسیر می کنید؟ و این چه شرافتی است که می‌گوید شخصی که انسان‌های بیگناه را کشته است؛ قصاص نشود در حالی‌که قصاص در قرآن مایه حیات دانسته شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مسئله برجام و دستاوردهای آن اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند، برجام امتحان بزرگی برای آمریکایی ها بود که متاسفانه برخلاف آن‌چه که بر روی کاغذ متعهد شده‌اند و تحریم‌ها را برداشتند، در عمل و در پشت صحنه از طرقی دیگر مانع تراشی می‌کنند و بدعهدی آنان در این زمینه کاملاً روشن است.
وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که برجام را به مسائل و بحث‌های دیگری گره بزنند اما در این زمینه ناامید شدند و اکنون به دنبال مسئله سازی و مانع تراشی در روند تحقق برجام هستند.
آملی‌لاریجانی با تاکید بر این‌که «بر اساس تجربه برجام، مسئولان ما باید از آمریکایی ها قطع امید کنند و نگاهشان به امکانات و سرمایه های داخلی و تقویت اقتدار کشور باشد» گفت: چشم دوختن به برجام برای حل مسائل کشور راه صحیحی نیست و همه قوا باید برای تقویت سرمایه گذاری های داخلی و تبلور تولید و ایجاد اشتغال در کشور دست به دست هم بدهند.
وی در ادامه با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران و جامعه رسانه‌ای کشور بر ضرورت تعهد و دقت در انجام وظایف قانونی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: خبرنگاران می‌توانند نقش بسیار مهمی در بالا بردن سطح آگاهی‌های مردم در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و اجتماعی و بازدارندگی‌های سازنده ایفا کنند؛ اما در عین حال باید به گونه‌ای در چارچوب قانون و شرع عمل کنند که خدای ناکرده بی جهت آبروی افراد ریخته نشود.
وی از خبرنگاران خواست در انجام وظایف خود نسبت به تشخیص و رعایت مرز میان نقد و تخریب دقت کنند.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت آغاز دهه کرامت و تبریک میلاد مسعود امام رضا(ع) وجود مضجع و بارگاه شریف این امام همام را در کشورمان نعمتی برای مردم و محل رجوع مومنان و شیعیان به اهل بیت علیهم السلام ذکر کرد و گفت: مضجع شریف امام رضا(ع) و دیگر اهل بیت(ع) کرامتی از سوی حق تعالی و محلی برای ابراز ارادت مومنین و شیعیان و دیگر مذاهب و حتی برخی پیروان ادیان دیگر است که البته در زیارت مضجع این ائمه باید به باطن امر توجه داشته باشیم و بدانیم که توجه به مقام نورانی اهل بیت (ع) در واقع توجه به حیات حقیقی آن‌هاست.
وی با اشاره به این‌که «امام رضا(ع) معدن حکمت و معرفت است»، به ذکر روایتی در خصوص جایگاه و مقام عالی اهل بیت علیهم السلام به نقل از حضرت امام رضا(ع) پرداخت و افزود: در روایتی از امام رضا (ع) که در باب پانزدهم کتاب الحجه از اصول کافی آمده است و البته در سایر کتاب‌های روایی نیز نقل شده است، آن حضرت به صورت مبسوط و گاه استدلالی به مقامات و جایگاه اهل بیت (ع) پرداخته که بسیار مهم و عجیب است.
وی افزود: راوی در صدر این روایت می‌گوید که ما با امام رضا (سلام الله علیه) در مسجد جامع مرو بودیم، که در آن‌جا با اختلاف نظرهایی عجیب درباره بحث امامت گفت‌وگو میان مردم درگرفت؛ من بر مولای خود وارد شدم و به ایشان موضوع را گفتم، آن حضرت فرمود «یَا عَبْدَ الْعَزِیزِ جَهِلَ اَلْقَوْمُ وَ خُدِعُوا عَنْ آرَائِهِمْ »مردم به جهل گرفتار آمدند و اشتباه می‌کنند «إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ یقْبِضْ‏ نَبِیهُ (ص)‏ حَتَّی أَکْمَلَ لَهُ اَلدِّینَ » این نص قرآن است که خداوند روح نبی خود را قبض نکرد مگر اینکه اکمال دین کند، قرآن را بر او نازل گرداند و در آن تبیان کل شی است و «بَینَ فِیهِ اَلْحَلاَلَ وَ اَلْحَرَامَ وَ اَلْحُدُودَ وَ اَلْأَحْکَامَ وَ جَمِیعَ مَا یحْتَاجُ إِلَیهِ اَلنَّاسُ کَمَلاً فَقَالَ عَزَّ وَ جَلَّ مََا فَرَّطْنََا فِی‏ اَلْکِتََابِ‏ مِنْ شَیْ‏ءٍ ».
رئیس قوه قضاییه مضمون این بخش از روایت را که استدلالی است به آیات الهی «متوجه دوره معاصر و کسانی دانست که معتقدند دین کاری به حیات اجتماعی و سیاسی مردم ندارد و یک امر شخصی است» و افزود: در این آیه تصریح شده است که قرآن هرآنچه را که انسان به آن محتاج است با خود آورده است؛ پس خداوند با نزول قرآن اکمال دین کرده است، در اینجا امام(ع) می فرماید: « وَ أَمْرُ اَلْإِمَامَةِ مِنْ تَمَامِ اَلدِّینِ» یعنی اینکه امر امامت هم باید در آن اکمال دین قرار داشته باشد.
وی تصریح کرد: امام(ع) در ادامه می فرماید که این امامتی که تمام دین محسوب شده است آیا مردم قدر و حد آن را می‌دانند که به اختیار خود آن را انتخاب کنند. «هَلْ یعْرِفُونَ‏ قَدْرَ اَلْإِمَامَةِ وَ مَحَلَّهَا مِنَ اَلْأُمَّةِ فَیجُوزَ فِیهَا اِخْتِیارُهُمْ إِنَّ اَلْإِمَامَةَ أَجَلُّ قَدْراً وَ أَعْظَمُ شَأْناً وَ أَعْلَی مَکَاناً وَ أَمْنَعُ جَانِباً وَ أَبْعَدُ غَوْراً مِنْ أَنْ یبْلُغَهَا اَلنَّاسُ بِعُقُولِهِمْ‏ أَوْ ینَالُوهَا بِآرَائِهِمْ أَوْ یقِیمُوا إِمَاماً بِاخْتِیارِهِمْ‏ »
وی در ادامه به استدلال عجیب امام(ع) در خصوص جایگاه امامت حضرت ابراهیم خلیل(ع) اشاره کرد و افزود: حضرت ابراهیم خلیل بعد از مقام نبوت و خُلّت به مقام امامت رسید و امامت ایشان مرتبه سوم و بالاتری بود که نصیبشان شد آنجا که فرمود: «إِنِّی جََاعِلُکَ لِلنََّاسِ إِمََاماً فَقَالَ‏ اَلْخَلِیلُ (ع)‏ سُرُوراً بِهَا وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی‏ » و البته ابراهیم خلیل خوشحال شد و به درگاه الهی گفت آیا از اولاد من نیز کسانی به مقام امامت خواهند رسید که خداوند فرمود «قَالَ اَللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی لاََ یَنََالُ عَهْدِی اَلظََّالِمِینَ » این عهد به ظالمین نمی‌رسد.
رئیس دستگاه قضا در ادامه با اشاره به این‌که «بر این اساس می توان به دلیل عصمت جایگاه امامت پی برد»، بر ضرورت شناخت حقیقت نورانی امامت تاکید کرد و گفت: توجه به جایگاه نورانی امام (ع) و تلاش در جهت «امام شناسی» منجر به انسان شناسی عظیمی می شود که به ما می فهماند که حقیقت انسانی چه جایگاه رفیعی دارد و چگونه می تواند به عالی ترین مقامات برسد و محیط بر همه عوالم شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش در کسب معارف دینی و تزکیه نفس انسان ها بتوانند به حقیقت نورانی جایگاه امامت پی ببرند و از برکات آن بهره‌مند شوند.
در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی درباره پیش نویس اجرایی ماده ۲۶۱ قانون آیین دادرسی کیفری ادامه یافت.
اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد: