توزیع سبد کالایی اقشار محروم و آسیب پذیر آغاز شد

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: طرح توزیع سبد کالا برای اقشار محروم و آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی در این استان همزمان ...


آخرین هواپیمای کنکورد فعال، راهی موزه شد

آخرین هواپیمای کنکورد مافوق صوت فعال، بعد از اینکه ۱۳ سال غیرفعال روی باند فرودگاه بریستول فیلتون بود، راهی یک آشبانه هواپیمای ویژه شد که ...


خروسک؛ آزاردهنده اما موقت

مجرای تنفسی در کودکان باریک است، به‌همین سبب هنگام التهاب مخاطی و تنگی در این ناحیه، فرد دچار علائم تنفسی می‌شود. کروپ یا خروسک در اثر عفونت تنفسی ناشی از ویروس‌ها بویژه ویروس پارا آنفلوآنزا رخ می‌دهد ...



خروسک؛ آزاردهنده اما موقت

مجرای تنفسی در کودکان باریک است، به‌همین سبب هنگام التهاب مخاطی و تنگی در این ناحیه، فرد دچار علائم تنفسی می‌شود. کروپ یا خروسک در اثر ...


انقلاب تازه فناوری با لمس اشیا در فایل‌‌های ویدئویی

فناوری | دوشنبه ۱۸ مرداد ۹۵ ساعت ۱۳:۵۰ | نسخه چاپي

گروهی از محققان علوم رایانه در دانشگاه ام آی تی در تلاش برای ابداع فناوری تازه ای هستند که به بینندگان فایل های ویدئویی امکان می دهد اشیای مورد نظر را در یک تصویر در حال پخش هل داده یا بکشند.

به گزارش فارس به نقل از یونیورسیتی هرالد، تعامل با فایل های ویدئویی و افزودن اشیا و امکانات به آنها امری است که تا به حال تنها در فیلم های علمی و تخیلی شاهدش بوده ایم، اما شاید در آینده ای نه چندان دور کاربران بتوانند اشیا به نمایش درآمده در فایل های ویدئویی را لمس کرده و جابجا کنند.
برای این کار ضبط تصاویر ویدئویی با استفاده از دوربین های پیشرفته تر و روش های تازه ای صورت می گیرد و بدین منظور از الگوریتم های رایانه ای نوینی استفاده می شود.
محققان در اولین گام یک ویدئوی تعاملی دینامیک خلق کرده اند که تعامل مجازی با اشیای مختلف را ممکن می کند. فیلمی که از تعامل با این ویدئو منتشر شده نشان می دهد که محققی دست و پای یک شی را با استفاده از موشواره می کشد.
پژوهشگران می گویند شبیه سازی این فرایند هنوز کامل نشده، اما از آن می توان در رشته های مختلف فنی و مهندسی، معماری، بازی های ویدئویی، فیلم سازی و غیره استفاده کرد. به گفته آنها انچه که در بازی پوکمون گو دیده می شود جلوه اولیه این فناوری است که در آینده توسعه و گسترش می یابد.
یکی از موانع فعلی استفاده گسترده از این فناوری هزینه های بالای کاربرد آن در بازی ها و نرم افزارهای فنی و مهندسی است که امید می رود با پیشرفت روش های به کار گرفته شده کاهش یابد.
اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟