کاهش ساعت کار بانوان شاغل کلید خورد؛ جزئیات مصوبه ابلاغی دولت

بخشنامه قانون کاهش ساعات کار هفتگی بانوان شاغل به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد؛بر این اساس زمان کار بانوان مشمول این مصوبه از ۴۴ ساعت در هفته ...


اشتباه ما در تهاجم سال ۲۰۰۳ به عراق، داعش را به وجود آورد

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در سخنانی، آشکارا به نقش این کشور در ظهور گروهک تروریستی- تکفیری داعش در خاورمیانه اذعان کرد.


کاهش ساعت کار بانوان شاغل کلید خورد؛ جزئیات مصوبه ابلاغی دولت

بخشنامه قانون کاهش ساعات کار هفتگی بانوان شاغل به دستگاههای اجرایی ابلاغ شد؛بر این اساس زمان کار بانوان مشمول این مصوبه از ۴۴ ساعت در هفته ...


ترامپ اسناد محرمانه برجامی را منتشر می‌کند

یک رسانه آمریکائی اعلام کرد که «دونالد ترامپ» پس از روی کار آمدن دست کم ۳ گروه از اسناد مرتبط با توافق هسته ای ایران را منتشر خواهد کرد.


تصمیم سیدمهدی رحمتی برای بازی با تراکتورسازی؛ بازهم سمت قلعه نویی نمی‌رود

کاپیتان و دروازه‌بان آبی ها همچنان قرار نیست به سوی نیمکتی برود که امیر قلعه نویی روی آن می‌نشیند.


از انیمیشن ۱۰۰ قسمتی ایرانی چه خبر؟

| چهارشنبه ۱۳ مرداد ۹۵ ساعت ۱۵:۲۷ | نسخه چاپي

نویسنده انیمیشن «روباه و خروس» بیان کرد که این اثر برای گروه سنی خردسالان ساخته شده و قرار نیست به صورت مستقیم پند و نصیحت داشته باشد.
محبوبه زارعی نویسنده انیمیشن «روباه و خروس» که قرار است به عنوان یک مجموعه صد قسمتی ساخته شود درباره حضورش در این پروژه به مهر گفت: بعد از اینکه مرتضی شمسی رییس مرکز صبا شد ایده های مختلفی در سر داشت که یکی از آنها «روباه و خروس» بود. این طرح به نویسنده های متعددی پیشنهاد شد و من هم از اسفند ۹۳ دعوت به کار شدم تا ایده هایم را در این رابطه به مرکز صبا ارائه کنم.
وی افزود: در نتیجه جلسات متعدد و با تاییدِ کار من، نگارش فیلمنامه به طور جدی آغاز شد. آن زمان مسئول گروه فیلمنامه سمیرا رستمی بود که در این امر خیلی به من کمک کرد. از سعیده ذاکری از کارگردانان عرصه انیمیشن هم خواستم مشاورم باشد به این ترتیب هر متنی می نوشتم اول برای او می فرستادم و با هماهنگی وی به شورا ارائه می کردیم.
زارعی بیان کرد: اوایل کار به کندی پیش می رفت و مثلا سه ماه گذشت تا من توانستم یک قسمت را تصویب کنم چون شورایی که باید تصمیم می گرفت هم نمی دانست دقیقا چه خروجی مدنظرش است اما به مرور اصول هایی پیدا کردیم که بر اساس آن توانستیم طبق یک روال منطقی پیش برویم. فیلمنامه ها به مرور نوشته شد و زمانی که برادران نکویی به عنوان کارگردان آمدند حدود ۲۰ قسمت آماده تولید بود.
وی درباره محتوای این انیمیشن با اشاره به اینکه هر قسمت داستان جدا دارد، یادآور شد: خانواده خروس، روباه و چند حیوان دیگر کاراکترهای این اثر هستند که داستان های متعددی را روایت خواهند کرد. البته در این داستان ها قرار نیست ما پند و نصیحتی داشته باشیم.
این نویسنده اظهار کرد: رییس مرکز صبا از ابتدا معتقد بود که این کار برای خردسالان است و باید جنبه سرگرمی داشته باشد. البته در لایه های پنهان اشاره هایی غیر مستقیم را شاهد خواهیم بود مثلا اینکه خروس همیشه پیروز است و روباه مکار، مکرش به خودش برمی گردد.
زارعی همچنین در پاسخ به اینکه نسبت به تصویر کاراکترها چه نظری دارد، گفت: زمانی که بابک و بهنود نکویی کاراکترهای ساخته شده را در شورا نشان دادند از من هم نظر پرسیدند. تصاویر با ذهنیت من تفاوت هایی داشت که برایشان توضیح دادم اما گفتند چون قرار است عروسک این شخصیت ها ساخته شود باید این گونه باشد تا مدل و هزینه تولید آنها کم دردسرتر باشد.
وی با اشاره به اینکه تا کنون ۳۳ قسمت کار را نوشته است، توضیح داد: علاوه بر من شخصی به نام مهدی شاه پیری هم ۵ قسمت را نگارش کرده و در مجموع ۳۸ قسمت برای تولید آماده است. از ابتدا قرار بود این پروژه گروه نویسندگان داشته باشد اما صبا با کسانی که آمده بودند به نتیجه نرسید. جا دارد از محبوبه سمیعی مدیر گره فیلمنامه مرکز صبا نیز تشکر کنم که نهایت همکاری را با ما داشت.
زارعی یادآور شد: مهدی شاه پیری از جمله کسانی بود که به این پروژه دعوت شد و ۵ قسمت از کارش هم به مجموعه اختصاص پیدا کرد اما به نظر می رسد دیگر قرار به همکاری با ایشان نباشد. از این انیمیشن تا کنون دو قسمت ساخته شده است و در حال حاضر کار فیلمنامه بسیار کند پیش می رود چون هنوز قسمت های ساخته شده نسبت به فیلمنامه عقب تر است و نیازی به تعجیل نیست.
وی پیش بینی کرد: بچه های امروز انیمیشن های خارجی زیادی دیده اند ولی فکر می کنم «روباه و خروس» را دوست داشته باشند. در هر مرحله ساخت این انیمیشن سخت گیری های زیادی شده است و نتیجه این حساسیت ها امیدوارم بتواند بچه ها را جذب کند. فضای کار «روباه و خروس» چیزی شبیه «تام و جری» است که تعقیب و گریز شخصیت ها بدون دیالوگ اتفاق می افتد و حرکت المان اصلی کار محسوب می شود.
زارعی در پایان گفت: همه احساسات و کلام باید در تصویر اتفاق بیفتد و در عین حال هر لحظه باید یک اتفاق خنده دار و جالب بیننده خردسال را پای کار نگه دارد تا از این تعقیب و گریز کسل نشود. من پیش از این فیلمنامه بدون دیالوگ ننوشته بودم به همین خاطر اوایل برایم خیلی سخت بود و مرتب در خانه انیمیشن های مختلف می دیدم و نکاتش را یادداشت می کردم تا بتوانم از پس این کار برآیم چون برایم خیلی مهم بود.
اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد: