پوشش نیکی کریمی ۴۵ ساله در صبح بسیار سرد تهران!+عکس

نیکی کریمی بازیگر ۴۵ ساله با انتشار عکسی صفحه شخصی اش را بروز کرده است.



«استین» دادخواست برای بازشماری آراء «پنسیلوانیا» را پس گرفت

نامزد حزب سبز آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، از دادخواست برای بازشماری آراء ایالت پنسیلوانیا منصرف شده و می گوید که شکایت خود را در ...


اولین تصاویر لو رفته از مدل ۲۰۱۷ گلکسی A5 را ببینید

چند روزی می‌شود که خبرهای مختلفی از مدل جدید گوشی گلکسی A5 به بیرون درز کرده و امروز هم تصاویر آن لو رفته‌اند.


پرسپولیس ناپلئونی تا قهرمانی می‌رود؟؛ پلنگ زخمی یا شیر کمین کرده!

پرسپولیس با شیوه اقتصادی بر صدر جدول تکیه زده اما می داند که اگر فرصت سوزی ها را تصحیح نکند ممکن است نتواند تا اوج برود و قهرمان لیگ برتر شود.


یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب: مطرح‌کنندگان جمهوریت منهای اسلامیت در مسیر مخالف راه امام حرکت می‌کنند

سیاست | شنبه ۱۵ خرداد ۹۵ ساعت ۹:۴۸ | نسخه چاپي

یک استاد دانشگاه نسبت به گسترش نفوذ جریان متحجری که به باورهای امام در امر حکومت‌داری بر مبنای جمهوریت و اسلامت باور نداشت، هشدار داد.

علی محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرآنلاین، با اشاره به دل‌نگرانی‌های امام راحل نسبت به جریان تحجر گفت:اساس حرکت امام (ه ) در نهضت قرائت عقلائی از دین و اجتهادی پویا و متناسب با زمان و مکان بود.

وی ادامه داد:تقابل با اسلام متحجرین و مرفهین بی درد از مواردی بود که امام راحل همواره بر آن تاکید و با آنها تقابل داشتند و در سال‌های آخر حیات‌شان ما اوج این تقابل را می‌بینیم ، اما متاسفانه امروز نه تنها این تاکیدات مشاهده نمی شود، بلکه می‌بینیم همان قرائت‌ها به نام امام و  ارزش‌های انقلاب به جامعه عرضه می‌شود.  

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: واقعیت این است از زمانی که امام در دهه 40 فعالیت‌های نهضت را آغاز کرد تا سال‌های 56 -57  اگر نگوییم بخش مهمی از  روحانیت وقت با ایشان در نقطه تقابل قرار داشت، باید بپذیریم که آنها همراه نهضت نبودند و آنان که امام را همراهی می کردند در اقلیت بودند.

وی  در ادامه با استناد به یکی از فرمایشات امام راحل مبنی بر اینکه خون دلی که پدر پیرتان از این دسته متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورده است یادآورشد:در سال آخر نهضت امام خمینی موجی ایجاد شد که بر اساس آن، این بخش از روحانیت که هیچ سابقه‌ای در نهضت امام خمینی نداشتند و زحمتی نکشیده و زندانی و شکنجه نشده بودند به نهضت روح الله پیوستد.

حاضری که این دست از روحانیت را اشخاصی  می‌خواند که بر اساس منافع خود در تمام سال‌های فعالیت‌نهضت امام خمینی علیه رژیم طاغوت بر پرهیز از مبارزه سیاسی تاکید داشتند، گفت:آنها هنوز افکار و گرایش‌های متحجرانه خود را حفظ کرده‌اند، با این تفاوت که درگذشته بر عدم مبارزه و پرهیزاز ورود به دایره قدرت و حاکمیت تاکید داشتند اما امروز همه تلاش خود را به کار می‌گیریند که با عنوان دین، حاکمیت داشته باشند و قدرت خود را با توسل به هر وسیله‌ای در عرصه حکومت حفظ کنند.

وی که اسلام مورد تاکید امام راحل را اسلامی می‌خواند که با تعقل و خرد بشری همخوانی دارد ، خاطرنشان کرد :تعقل و تکیه بر خرد جمعی از میِراث‌های مهم امام راحل بود و بر همین اساس امام خمینی سال 1357 پیشرفته‌ترین نوع حکومت که جمهوری اسلامی بود را برگزیدند .

حاضری با یادآوری اینکه امام خمینی تاکید داشتند نوع حکومت مورد نظر ایشان جمهوری اسلامی است نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر،گفت:این سخن امام راحل در واقع پاسخ به کسانی بود که قایل به جمهوریت نبودند و می‌گفتند جمهوریت با اسلام سازگار نیست و از عنوان حکومت اسلامی دفاع می‌کردند و همچنین گروهی که با اسلامیت نظام مخالفت داشتنند و از عنوان جمهوریت محض دفاع می‌کردند.

وی با اشاره به دیدگاه مرحوم بازرگان که بر مبنای آن پیشنهاد می‌داد تا از لفظ دموکراتیک نیز در نامگذاری نظام استفاده شده و گفته شود جمهوری دمکراتیک اسلامی، افزود:با این دیدگاه مخالفت شد چراکه از نظر بزرگانی نظیر آیت الله مطهری تاکید شد که دموکراتیک بودن در ذات نظام جمهوری اسلامی وجود دارد و بکاربردن لفظ دموکراتیک با توجه به ذاتی بودن ویژگی دموکراتیک در نظام اسلامی  کاری لغو است .

این استاد دانشگاه در ادامه هشدار داد که امروز همان جریانی که سال 57 جمهوریت به معنای اصالت رای مردم را با اسلام سازگار نمیِ‌دانست و در مقابل تشکیل جمهوری اسلامی مد نظر امام موضع گرفت ، تفسیری از نظام جمهوری اسامی ارایه می دهد که محتوای آن همان حکومت اسلامی مد نظر خودشان است.

این فعال سیاسی همچنین خاطر نشان کرد: البته نظام جمهوری اسلامی که امام راحل پی ریزی کردند به قدری مستحکم است که ایده جایگزین کردن آن با حکومت اسلامی و باقی ماندن جمهوری اسلامی به عنوان امری ظاهری هیچگاه موفق نبوده است، و این محصول میراث مستحکمی است که امام خمینی برای ما به یادگار گذاشتند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: امروز همان اندازه که اسلام خواهی بدون اعتنا به جمهوریت از خط امام (ره) فاصله دارد و نوعی انحراف از اندیشه ایشان محسوب می‌شود، کسانی‌که جمهوریت منهای اسلامیت را مطرح می‌کنند نیز در مسیر مخالف راه امام خمینی حرکت می‌کنند .

این استاد داشگاه تاکید کرد: اگر بخواهیم از اندیشه حکومتی  امام و اصالت آن دفاع کنیم باید بدانیم که ایشان همواره رابطه‌ای متوازن بین جمهوریت و اسلامیت را دنبال می‌کردند، بنابراین امروز ما باید بیش از هر هر چیز این رابطه متوازن را حفظ کنیم.

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:
برچسبها: