بازسازی سوریه نیازمند تأمین مبلغی حدود ۱۸۰ میلیارد دلار است

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با بیان اینکه یک یا دو کشور به تنهایی قادر به مشارکت در بازسازی سوریه نیستند، گفت: بازسازی سوریه به مبلغی حدود ۱۸۰ میلیارد دلار احتیاج دارد.


گزارش نهایی کمیسیون سوانح درباره علت حادثه سمنان

کمیسیون سوانح راه آهن با انتشار گزارش نهایی خود، خطای کارکنان، نقص فنی و صعب العبور بودن منطقه را بعنوان عوامل اصلی برخورد دو قطار در سمنان ...


جلسه فراکسیون روحانیت با آملی لاریجانی؛ کسی با دروغ قهرمان نمی شود

عضو فراکسیون روحانیت مجلس از جلسه این فراکسیون با رئیس قوه قضائیه خبر داد و خواستار محاکمه افرادی شد که در مجلس حرف های رسانه های ضد انقلاب ...


نماینده دلواپس: چرخ «سانترفروج‌ها» نمی چرخد!

عضو جبهه پایداری و منتقد برجام در تذکر شفاهیش، در یک اشتباه کلامی وقتی خواست از نچرخیدن چرخ‌های سانتریفیوژ انتقاد کند، در تلفظ این واژه به ...


واکنش ایران سر و صدای بیهوده است؛ خشم تهران اهمیتی ندارد

دو سناتور تندرو و هم حزبی «دونالد ترامپ» در پاسخ به واکنش های تند و قاطع مقامات ایران به تمدید «قانون داماتو» به اظهارنظر در این باره پرداختند.


استندآپ كربلایی‌زاده به‌خوبی بین خطوط قرمز حركت كرد

| سه شنبه ۱۱ خرداد ۹۵ ساعت ۱۱:۵۳ | نسخه چاپي

در کنار فعالیت دفتر طنز و مرکز هنرهای نمایشی حوزه تئاترباشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری حوزه هنری؛ رضا رفیع - نویسنده و طنزپرداز - که چندی پیش به تماشای استندآپ کمدی امیر کربلایی‌زاده در حوزه هنری نشسته بود، گفت: از استقبال مردم از استندآپ کمدی «آقای شهروند و صلح جهانی علیه تروریسم روانی» و پر شدن بیش از حد ظرفیت تماشاخانه مهر شگفت زده شدم. این اجرا از متن خوبی بهره می‌برد که منطبق بر شرایط روز جامعه نوشته شده و با چاشنی شیرینی و نمک، تزئین شده است!

وی اجرای مسلط و قوی امیر کربلایی‌زاده را ستود و افزود: از پیش با آقای کربلایی‌زاده آشنایی دارم و از علاقه و پشتکار وی نسبت به هنر طنز و اجراهای استندآپ کمدی مطلعم. او به خوبی در این اجرا توانست در بین خطوط قرمز حرکت کند. این هنرمند خوش آتیه، صنایع ادبی، کنایات، اشارات و تلمیح را به خوبی می‌شناسد و بر طنزِ شفاهی تسلط کامل دارد. لذا «آقای شهروند و صلح جهانی علیه تروریسم روانی» را یک اجرای کاملا حرفه‌ای چه در زمینه متن و چه اجرا ارزیابی می‌کنم.
سردبیر و مجری برنامه «قندپهلو» سپس به رابطه بین کمدین و تماشاگر اشاره و تصریح کرد: هنرمند وقتی از زبان طنز استفاده می‌کند، باید مراقب باشد که به جای استفاده از طنز و فکاهی در کلامش به سمت توهین و تخریب نرود. هیچ فرد بالغ و عاقلی، توهین را برنمی‌تابد. اگر هنرمند در چارچوب ارزش‌های اجتماعی حرکت کند و انتقادش را در لفافه‌ای از شیرینی به مخاطب عرضه کند در آن صورت است که تماشاگر حس همراهی با او را پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: در اجرای طنز نباید به سمت و سویی رفت که حس مچ‌گیری یا تقابل برای مخاطب به‌وجود آید. کار هنرمند طنزپرداز تعیین خط مشی و نگاه از بالا نیست. او باید با استعدادش و با ذره‌بین کمدی، نواقص را بزرگ‌نمایی کند و تماشاگر را متوجه آن‌ها نماید.
این نویسنده همکاری بین دفتر طنز و مرکزهنرهای نمایشی حوزه هنری را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: از پیش هم همکاری‌های مشترک بسیار خوبی بین این دو مرکز وجود داشت. اجرای استندآپ کمدی «آقای شهروند و...» هم نتیجه همین همکاری‌های مستمر است. فراموش نکنیم که جامعه به طنز نیاز وافر دارد. اجراهای این‌چنینی فرصت ساعتی خندیدن و تخلیه سالم انرژی را برای مردم به‌وجود می‌آورند. اگر چنین نمایش‌هایی را از جامعه حذف کنیم، شک نکنید که به پیکره آن خدشه وارد می‌شود. در کنار فعالیت دفتر طنز و مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، ضرورت حضور طنز در جامعه باید از سوی دیگر نهادها از جمله وزارت ارشاد، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و ... نیز احساس و درک شود.
رفیع در پایان خاطرنشان کرد: نیاز به شادی و خندیدن، فقط مختص پایتخت‌نشینان نیست. مردم در همه‌ شهرها و شهرستان‌ها دوست دارند به همراه خانواده به تماشای اثری سالم و مفرح بروند. مسئولان اگر سعه صدر خود را بالا برده و ترکش‌های احتمالی اجراهای کمدی را جزو کوچکی از یک حرکت خوب و فرهنگی درنظر بگیرند، در آن صورت است که شرایط حضور و اجرای بیشتر طنزپردازان فراهم می‌شود. فراموش نکنیم جامعه ما در همه سطوح به لبخند زدن نیاز دارد.
 
اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد: