رادان و کیمیایی 14 سال پیش در جاده چالوس

بهرام رادان عکسی قدیمی از پشت صحنه فیلم «شمعی در باد» در اینستاگرام خود منتشر کرد


نخستین عکس بازیگر زن بعد از عمل جراحی بینی

رزیتا غفاری، بازیگر سینما و تلویزیون، عکسی از خود را پس از عمل جراحی در فضای مجازی منتشر کرد.


رونمایی از اولین خودروهای خودران کانادا

شهر اونتاریوی کانادا از ژانویه 2016 به آزمایشات خودروهای خودران چراغ سبز نشان داد، اما هیچ شرکتی به آن تمایل نشان نداده بود اما اکنون سه گروه کانادایی توانسته‌اند نخستین خودروهای خودران این کشور را به خیابان‌های این شهر بیاورند.


10 ترفند ساده برای عکاسی بهتر با گوشی‌های هوشمند

در اکثر اوقات، برای ثبت یک تصویر عالی با دوربین گوشی هوشمند، همان شرایطی باید وجود داشته باشد که هنگام ثبت عکس با دوربین‌های حرفه‌ای نیاز ...


اثر مشترک هرمس و ای‌سی‌ام پرفروش شد

| جمعه ۰۷ خرداد ۹۵ ساعت ۱۱:۱۸ | نسخه چاپي

در هفته‌ای که گذشت؛ آلبوم نقش اثر مونا ریاحی و گلفام خیام در کنار اپرای حافظ پرفروش‌ترین آلبوم‌های مرکز موسیقی بتهوون بودند.
به گزارش ایلنا، پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی در مرکز موسیقی بتهوون به شرح زیر است:
1. اپراى عروسکى حافظ اثر بهروز غریب‌پور و بهزاد عبدی
2. نقش اثر مونا ریاحی و گلفام خیام
3. بازى هاى آوازى٢ اثر سودابه سالم
4. گذر از اردیبهشت اثر گروه نمایشی آران برای اولین بار در تیر ماه ۱۳۹۱ به آهنگسازی امیر پورخلجی به اجرا در آمد ولی پس از چند اجرا، برنامه متوقف شد و بهروز غریب پور پیشنهاد ساخت موسیقی جدیدی برای آن را به بهزاد عبدی، آهنگساز دو اپرای قبلی اش (اپرای مولانا و اپرای عاشورا) داد.
اپرای حافظ با موسیقی جدید در تاریخ ۲۶ دی ماه ۱۳۹۱ به روی صحنه رفت. موسیقی این اپرا در اکراین به رهبری ولادمیر سیرنکو ضبط شد و خوانندگان و نوازندگان در تهران روی موسیقی ضبط شده خواندند. در نسخه اولیه اپرای حافظ، علیرضا قربانی نقش حافظ را خوانده بود و در نسخه دوم آن به آهنگساز بهزاد عبدی، محمد معتمدی نقش حافظ را خوانده است.
نقش
دوئت نقش (گلفام خیام و مونا مطبوع ریاحی) با بهره‌گیری از گنجینه موسیقی اقوام ایران و ادغام آن با عناصر موسیقی معاصر، موسیقی خود را در فضایی مرکب از آهنگسازی و بداهه‌نوازی بیان می‌کند. اولین آلبوم این دو هنرمند که در تابستان سال 94 مشترکا توسط نشر موسیقی هرمس و شرکت معتبر ای سی ام ضبط و بزودی منتشر خواهد شد در کنسرت پیش رو برای اولین بار اجرا خواهد شد.
در این اثر مونا ریاحی کلارینت می‌نوازد و گلفام خیام نوازندگی گیتار را برعهده دارد.
اجرای این سازها توسط این دو هنرمند به شیوه مرسوم نیست و تجربیاتی مدرن که بسیار وابسته به موسیقی محلی ایران است شنیده می‌شود. این اثر توسط نشر هرمس در ایران و توسط نشر ای سی ام پخش جهانی شد.
از دور تا دیر
بعد از «نغمه ساز ضربه آواز» دوباره شاهد همکاری «ارژنگ صیفی زاده» و «نوید افقه» هستیم. از این دو هنرمند پیشتر آثار بسیاری از جمله «آفرینش»، «شبی در قونیه» و «برگ بازیچه ی باد» شنیده‌ایم.
آلبوم از «دور تا دیر» سرشار از نغمه‌هایی است نوآورانه اما با تکیه بر اصالت‌ها. این اثر در دستگاه نوا ساخته و پرداخته شده و شامل قطعات «گرد گردون»، «ساز سامان»، «مینوی نوا»، «ساز تر»، «پی خجسته»، «نو آئین» و «نهان سو» است. فراز و فرودهای چابک تار با همراهی متنوع و مبتکرانه تنبک فضایی شنیدنی ایجاد کرده‌اند.
«ارژنگ صیفی زاده» در رابطه با این آلبوم می‌گوید: «در این اثر سعی شده نشانه‌های ردیفی که نقطه قوت موسیقی ایران است، با تعاریف نوپردازانه ویژه امروز درهم آمیخته شود. کاری که هم بتواند اصالت داشته باشد هم توقع شنوندگان موسیقی حال حاضر را برآورده سازد.»
بازی‌های آوازی ۲
مجموعه «بازی‌های آوازی ۲» در ادامه مجموعه قبلی سودابه سالم است که براساس ترانه‌هایی تهیه و تولید شده که در آنها کودکان می‌توانند علاوه بر شنیدن یک موسیقی لذت بخش، تخیل خود را هم به کار گیرند.
به گفته وی، این ترانه‌ها براساس بازی‌های آوازی شکل گرفته که می‌توانند علاوه بر ایجاد فضای موسیقایی موجب ایجاد حرکت در قالب بازی‌های کهن ایرانی نیز شوند.
آنچه در مجموعه دوم آلبوم «بازی‌های آوازی ۲» به آن توجه ویژه شده؛ طبیعت بوده که بتوان براساس آن تخیل کودکان را تقویت کرد و این بار با محوریت قرار دادن طبیعت ازجمله باد، باران، جنگل، کوه، دریا، آسمان، خورشید و موارد این چنینی فضای جدیدی را باز کرد تا مخاطبان ما فقط به ترانه به عنوان یک عنصر شنیداری نگاه نکنند و بدانند این نوع موسیقی یک ساختار کاملا کاربردی دارد.
گذر از اردیبهشت
«آلبوم «گذر اردیبهشت» توسط نشر و پخش جوان منتشر شد و حاصل دو سال تلاش اعضاى گروه براى تولید اثرى مستقل مطابق با سلیقه مخاطبان جامعه امروز است. در تمام ترانه‌ها، نگرش منسجمی که مبنى بر امید و شور زندگى است، به وضوح دیده، شنیده می‌شود. حتى گرافیک و هویت بصرى آلبوم دال و همینطور انتخاب نام «گذر اردیبهشت» منطبق بر همین جریان فکرى بوده است. میکس و مسترینگ این آلبوم نیز با رویکردی خاص و به صورت آنالوگ و روی ریل انجام شده که موجب صدای گرمتر و آرامتر می‌شود.
اعضاى گروه «دال» را امین هدایتى (خواننده)، غزل مهدوى (ترانه سرا)، میلاد سعدى و یزدان بهمنى (نوازندگان سازهاى کوبه‌اى) و شایان شکرابى (پیانیست) تشکیل می‌دهند. در آلبوم «گذر اردیبهشت»، آرش سرانی‌آذر (بالابان و دودوک)، مهرداد عالمى (ویلن سل) و آرین کشیشى (گیتارباس) با گروه دال همکارى کرده‌اند.

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد: