زاینده‌رود جمعه در اصفهان جاری می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به تصمیم کمیته ۵ نفره برای بازگشایی زاینده رود گفت: پیش بینی می‌شود تا اواخر روز ...


جمعیت واقعی مراسم تشییع آیت الله هاشمی چقدر بود؟

برخی رسانه ها جمعیت شرکت کننده در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی را سه تا 4 میلیون نفر اعلام کرده اند. جالب آنکه حسینعلی امیری معاون پارلمانی ...


به بهانه شماره پیراهن نامألوف اشنایدرلین در اورتون

شماره‌ پیراهن‌های عجیب؛ از داویدز تا رونالدو و رونالدینیو + تصاویر

بازیکنان زیادی در دنیای فوتبال بوده و هستند که شماره پیراهن‌های‌شان با شماره‌های مألوفی که می‌شناسیم، متفاوت بوده است.


غذا خوردن روی زمین فوایدی دارد

اگر همیشه روی زمین می نشینید و بدنتان انعطاف کافی دارد، به طوری که شانه هایتان اندکی به سمت عقب متمایل باشد و ستون فقرات کشیده و قوز نکرده باشد، ...


زاینده‌رود جمعه در اصفهان جاری می‌شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به تصمیم کمیته ۵ نفره برای بازگشایی زاینده رود گفت: پیش بینی می‌شود تا اواخر روز جمعه زاینده رود در شهر اصفهان جریان یابد.


جواد طوسی:

فیلم‎های فرهادی را به اشتباه سیاه نما می‎خوانند

| چهارشنبه ۰۵ خرداد ۹۵ ساعت ۱۴:۳۲ | نسخه چاپي

این نگاه واقع بینانه در فیلم های فرهادی یک وجه اش می تواند تلخ اندیشانه باشد و کام عده ای را تلخ کند.
به گزارش عصرایران، جشنواره شصت و نهم فیلم کن با تمام فراز و نشیب هایش دوم خرداد به پایان رسید و سینمای ایران شب ماندگاری را سپری کرد. کسب عنوان بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد از این رویداد مهم هنری جهان باعث شد تا واکنش های بسیاری در داخل و خارج از کشور در این مورد شکل بگیرد.
اما عصرایران به این بهانه به سراغ جواد طوسی، رئیس انجمن منتقدان سینمای ایران رفت که گپ و گفتی مفصل شکل گرفت. در ادامه خلاصه ای از آنچه که در گفت و گو با این منتقد مطرح سینما گذشت را می خوانید:
فرهادی یک گذر منطقی از تلویزیون به سینما داشت
اصغر فرهادی یک گذر منطقی از رسانه ای مانند تلویزیون با دو سریال با محتوای اجتماعی که در شبکه تهران کار کرد به سمت سینمای اجتماعی کرده است. ما در آنجا مراحل تکوینی و سمت و سوی این نگاه را می بینیم و با آن روبرو می شویم. این مبتنی بر یک هوشمندی و اجرایی متفاوت است که او وارد سینما می شود و نخستین تجربه موفقش می شود فیلم «رقص در غبار». در ادامه ی مسیر فرهادی رفته رفته سینمای مدنظر خودش را در چهار فیلم «شهر زیبا»، «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین» پیدا می کند و به عقیده من یک سیکل منطقی در این فیلم ها مشاهده می شود.
سه گانه ای که فرهادی در جهت نمایش موجودیت معاصر طبقه متوسط شهری ساخت
سه فیلم او یعنی «چهارشنبه سوری»، «درباره الی» و «جدایی نادر از سیمین»، سه گانه ای است در جهت نمایش موجودیت معاصر طبقه متوسط جامعه شهری که در کانون بحران هم موقعیت حال خود را تجربه می کند و هم انگار فرصتی می دهد برای اقشار دیگر جامعه ی فعلی تا از طریق این روبرو شدن و رخ به رخ شدن شناختی پیدا کند نسبت به فردیت خودش و بعد حضور اجتماعی اش.
اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟