جراحی موفق نوزادی که معده و کبد او خارج از شکمش بود+ تصاویر

نوزادی در ابوظبی پایتخت امارات که معده و کبد وی خارج از شکم بود توسط پزشکان نجات یافت.<br /><br />


گیر کردن آچار فرانسه در جمجمه کارگر سپرسازی

میزان نوشت: سخنگوی اورژانس تهران گفت: تیم امداد هوایی به کمک کارگری رفت که آچار فرانسه در جمجمه اش گیر کرده است.<br />


دایی هم به لغو شهرآورد دوستانه واکنش نشان داد؛ آبرویم را بردید!

علی دایی نقش پررنگی در هماهنگی برگزاری شهرآورد دوستانه در آلمان داشت.


گیر کردن آچار فرانسه در جمجمه کارگر سپرسازی

میزان نوشت: سخنگوی اورژانس تهران گفت: تیم امداد هوایی به کمک کارگری رفت که آچار فرانسه در جمجمه اش گیر کرده است.<br />


ظریف، زنگنه و قاضی‌زاده در آستانه جدایی از دولت؟ آحتمال خداحافظی روحانی با ژنرال‌های کابینه

؛سه وزیر کلیدی در دولت دوازدهم ماندگار می شوند؟ این سوالی است که این روزها محافل سیاسی و رسانه ای کشور را به خود اختصاص داده است.<br /><br />


پاسخ نویسنده «بازی تاج‌وتخت» به یک پرسش مهم؛ چرا قهرمان‌های محبوب داستان کشته می‌شوند؟

| پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۹۵ ساعت ۱۱:۱۸ | نسخه چاپي

کشته شدن قهرمانان داستان یکی از ویژگی‌های اصلی رمان «ترانه یخ و آتش» است که سریال «بازی تاج‌وتخت» با اقباس از آن ساخته شده‌ است.
به گزارش خبرآنلاین، جرج آر.آر مارتین نویسنده «ترانه یخ‌وآتش» به تازگی در یک مصاحبه در این باره گفته است: «یک نویسنده، حتی یک نویسنده داستان‌های فانتزی، مجبور است واقعیت را بگوید و واقعیت این است، همان‌طور که در «بازی تاج‌وتخت» گفتیم، مرگ سرنوشت محتوم همه مردم است. همه ما داستان‌های زیادی خواند‌ه‌ایم، که در آن قهرمان فیلم همراه با دوست نزدیک و احتمالا عشقش ماجراهای خطرناک بسیاری را پشت می‌گذارند و در این حوادث تنها افرادی فرعی کشته می‌شدند و آن‌ها در نهایت جان سالم به در‌ می‌برند. این تقلب است. این اتفاق این‌گونه روی نمی‌دهد، آن‌ها وارد نبرد می‌شوند، دوست صمیمی کشته می‌شود و خودشان نیز به شدت مجروح می‌شوند. شاید حتی دست و پای خود را به صورت غیرمنتظره‌ای از دست بدهند.»
به اعتقاد مارتین نویسنده صادق باید درباره مرگ هم بنویسد، به ویژه اگر داستانش درباره درگیری باشد. او می‌گوید که قرار نیست قهرمان داستان و یا بهترین دوست قهرمان تا ابد زنده بمانند. برخی اوقات قهرمان می‌میرد، حداقل این اتفاقی است که در کتاب‌های مارتین می‌افتد. هر چند که این نویسنده می‌گوید: «من تمام کاراکترهای داستانم را دوست دارم، بنابراین مرگ آن‌ها همیشه برای من سخت است، اما می‌دانم این اتفاقی است که باید روی دهد. به همین دلیل دوست دارم فکر کنم این من نیستم که آن‌ها را می‌کشم، بلکه دیگر کاراکترهای داستان مسئول این کار هستند.»
مارتین در این مصاحبه درباره چاپ نخستین داستانش در مجله گلکسی که بابت آن 94 دلار دستمزد گرفته بود، نیز سخن گفت: «زمانی که مجله در فوریه 1971 منتشر شد. با دوستم کیوسک‌های مطبوعات شیکاگو را دنبال نسخه‌ای از آن می‌گشتیم. آن روزها مرسوم نبود که مجله را برای نویسنده بفرستند. باید خودتان مجله را می‌خریدید. خیلی هیجان‌زده بودم. همیشه‌ اولین‌ها هیجان‌انگیزند و در خاطر می‌مانند. دیدن نامم در مجله خیلی خوشایند بود.»
در طول دهه هفتاد میلادی مارتین به نوشتن داستان در مجلات داستان‌های فانتزی و تخیلی ادامه داد تا اینکه سرانجام در سال 1977 نخستین رمان خود با نام «مرگ روشنایی» را به پایان رساند. آثار جرج آرآر مارتین در چند سال اخیر همواره از پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های سبک خود بوده‌اند.
این نویسنده موفق به کسانی که قصد دارند به دنیای نویسندگی وارد شوند، توصیه کرد: «نباید این کار را برای پول درآوردن یا به شهرت رسیدن یا هر چیز فرعی دیگری انتخاب کنید. اگر آماده نوشتن هستید از خودتان بپرسید، چه می‌شود اگر کسی داستان مرا نخرد؟ آیا همچنان داستان را می‌نویسم؟ اگر پاسختان مثبت است، شما نویسنده‌اید، شما محکوم به نویسنده شدن هستید، این تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید. اما اگر پاسختان منفی است، و پس از چند سال نوشتن به دلیل این‌که کارتان خریدار ندارد از نوشتن دست می‌کشید، شاید بهتر باشد همین الان نوشتن را کنار بگذارید و دنبال آموختن علوم کامپیوتری بروید، شنیده‌ام که این کار آینده خوبی دارد.»

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟