پژویی که رئیس جمهور فرانسه در جشن روز ملی این کشور سوار شد

فرانسوی‌ها چند روز قبل و در ۱۴ جولای روز ملی این کشور یا همان جشن باستیل را برگزار کردند. اما امانوئل مکرون،رئیس جمهور جوان فرانسه در این روز ...


جزئیات نشست دیروز هیات رئیسه مجلس با سیف درباره موسسات اعتباری

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، جزئیات نشست دیروز نایب رئیس و تعدادی ازنمایندگان مجلس با رئیس کل بانک مرکزی با موضوع موسسات مالی و اعتباری ...


جزئیات نشست دیروز هیات رئیسه مجلس با سیف درباره موسسات اعتباری

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، جزئیات نشست دیروز نایب رئیس و تعدادی ازنمایندگان مجلس با رئیس کل بانک مرکزی با موضوع موسسات مالی و اعتباری ...


توضیحات «نوئرت» در مورد تائید برجام توسط دولت ترامپ

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیحاتی را در مورد تائید برجام و اقدامات واشنگتن علیه تهران ارائه کرد.


لباس اسلامی پرستاری که در دانشگاه زاهدان رونمایی شد، جنجال به پا کرد

صحبت درباره لباس زنان را همراه با پسوند «ملی» و «اسلامی» زیاد می‌شنویم. هرچند وقت یک‌بار هم نمایشگاهی برپا می‌شود که در آن از تولیدکننده‌ها ...


«سلفی نابلدان» روی دیوار می‌رود

«سلفی نابلدان» روی دیوار می‌رود

| سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۹۵ ساعت ۱۲:۰ | نسخه چاپي

مجموعه‌ای از ‏آثار عکاسی حمید جانی‌پور با عنوان «سلفی نابلدان» در گالری دنا به نمایش درمی‌آید. ‎
به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه آثار عکاسی حمید جانی‌پور با عنوان «سلفی نابلدان» جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ساعت ‏‏۱۶ در گالری دنا در تهران افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه ۴۰ اثر از این هنرمند عکاس به نمایش درمی‌آید. ‎
حمید جانی‌پور در توضیح برگزاری این نمایشگاه آورده است: «مجموعه عکس «سلفی‌نابلدان» به خودنگاره‌های نسلی می‌پردازد که تجسمی از عکاسی با ‏موبایل نداشته‌اند ‎
رویکردمان تحلیل خودنگاره در نقاشی و عکاسی است. تحلیلی که خودنگاره را با دیدگاه انتقادی به نظرییه «مرگ مؤلف» مطرح ‏می‌سازد. نظریه «مرگ مؤلف» رولان بارت از آرای مهم و پر استناد به ویژه در نقد هنری است. ‏
با توجه به این‌که «خودنگاره» هنری فردگرا و معطوف به شخص مؤلف است در اینجا به مثابه نمودی از مؤلف فرض می‌شود و ‏سؤال‌هایی مطرح می‌شود از جمله: آیا می‌توان نظریه «مرگ مؤلف» را در همه آثار هنری تعمیم داد؟ آیا این نظریه در تحلیل ‏تصاویر خودنگاره، اعم از نقاشی یا عکاسی، هم‌چنان کارایی لازم را در حذف مؤلف دارد؟
حضور تصویر فرد در خودنگاره بی‌دلیل و خالی از احساس نیست. در واقع نمایانگر رابطه میان فرد یا مؤلف با دنیای درون و بیرون ‏اوست. حضور مؤلف درخودنگاره‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت زیرا به مثابه نشانه‌ای از مؤلف است پس مؤلف را در همه آثار ‏نمی‌توان حذف کرد به ویژه در آثار هنری که تصویر مؤلف حضوری تمام و کمال داشته و یا به عنوان یکی از اجزا و عناصر اصلی ‏به تصویر در آمده باشد و مخاطب حضور فرد یا مؤلف را به مثابه  کلیت موضوع یا عنوان اصلی اثر و یا در زمره اجزای اصلی ‏موضوع ببیند.»
علاقمندان می‌توانند از ‏تاریخ ۳ تا ۱۰ خرداد همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای تماشای آثار نمایشگاه «سلفی نابلدان» به گالری دنا مراجعه کنند‎. گالری دنا در تهران، میدان فردوسی، خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهارراه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴ واقع است. ‏

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟