خروسک؛ آزاردهنده اما موقت

مجرای تنفسی در کودکان باریک است، به‌همین سبب هنگام التهاب مخاطی و تنگی در این ناحیه، فرد دچار علائم تنفسی می‌شود. کروپ یا خروسک در اثر ...


با همکارم ازدواج کنم یا نه؟

پرسش این است؟ آیا ازدواج با همکار خوب است یا بد؟ شاید بسیاری از افراد در همان لحظه اول به جرات بگویند عالی است. دو نفر که چند ساعت در طول روزهای کاری یکدیگر را دیده اند و از یکدیگر شناخت دارند، بیشتر با هم تفاهم خواهندداشت و چه انتخابی بهتر از این.


مترو چگونه برآورد کرده هزینه هر سفر ۲۴۰۰ تومان است؟/ سرانه حقوق پرسنل مترو؛ ۹ میلیون تومان!

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مخالف افزایش بهای بلیت مترو تهران هستم، نباید استفاده از حمل و نقل عمومی برای ...


همه نبردهای ۲۵ سال اخیر استقلال مقابل عربستانی‌ها

شامگاه فردا استقلال مقابل التعاون عربستان صف‌آرایی خواهد کرد.


ماجرای ۱۳میلیون یورویی که دو ستاره ایرانی از دست دادند

در گذشته تیم‌های اروپایی ستاره‌های تیم ملی را به خدمت می‌گرفتند و از این ترانسفرها پول کلانی نصیب باشگاه‌های ایرانی می‌شد.


قتل «ستایش» سینمایی می‌شود

| جمعه ۲۴ ارديبهشت ۹۵ ساعت ۷:۳۸ | نسخه چاپي

هنوز یک ماه هم از ماجرای قتل دلخراش دختری افغان به نام “ستایش” نگذشته است که برخی سینماگران ایرانی به دنبال فراهم آوردن تولید آثاری با محوریت مرور این قتل تراژیک هستند.

به گزارش سینماژورنال، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد فارابی که اغلب فیلمسازان برای دریافت حمایت هایی در انواع گوناگون از دریافت وام گرفته تا شراکت در تولید به ارگان متبوع وی مراجعه می کنند به تازگی از فیلمنامه هایی که با مضمون این ماجرا به فارابی ارائه شده اند سخن گفت.

تابش در حاشیه دیدار تعدادی از فیلمسازان کوتاه و مستند با سیدحسن خمینی که در معیت برگزارکنندگان جشنواره روح ا.. صورت گرفت در این باره گفت: تا اینجا دو فیلمنامه با مضمون آن ماجرا به فارابی ارائه شده است تا برای حمایت از آنها تصمیم گیری شود.

قتل تراژیک دختر شش ساله

“ستایش” دختری شش ساله ساکن ورامین بود که اواخر فروردین ماه امسال بعد از ربوده شدن و تجاوز به قتل رسیده بود و جسدش با اسید سوزانده شده بود.

اینکه در فاصله ای کمتر از یک ماه از بروز این حادثه فیلمنامه نویسان و کارگردانان ایرانی دست به کار سینمایی کردن آن می شوند هم قابل تأمل است بخصوص اگر بدانیم ده ها پرونده جنایی دیگر در این سالها در کشورمان داشته ایم که کمتر کارگردانی حوصله نزدیک شدن به آنها را داشته است و حتی در معدود درامهای جنایی مان هم بیشتر داستانهای فانتزی با گرته برداری از جنایی های هالیوود بوده که مصور شده است.

از آن گذشته اینکه تهیه کنندگانی که به دنبال تولید اثر با محوریت زندگی ستایش هستند قبل از همه به سراغ فارابی رفته اند و درخواست حمایت داشته اند چه معنایی دارد؟

آیا اینها از پیدا کردن سرمایه گذار بخش خصوصی و حساب باز کردن بر روی بازگشت سرمایه در گیشه کاملا نومیدند که ترجیح داده اند در تولید با حمایت یا شراکت فارابی به سود برسند؟

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟