بنزهایی که تاکنون ندیده اید+تصاویر

اولین سری از عکس های اختصاصی عصر ایران از موزه بنز را می توانید ببیند.


واکنش کمیته انضباطی به شعار سئوال برانگیز تماشاگران تراکتورسازی

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال می گوید این کمیته در انتظار گزارش بازی تراکتورسازی و استقلال تهران و اتفاقات رخ داده در این بازی است.


۳۰ روش افزایش بازدید سایت و وبلاگ

افزایش بازدید وبلاگ و وبسایت بخش جدانشدنی نگرانی مدیران وبسایت ها میباشد.در این مقاله قصد داریم به شما روش های نوین افزایش بازدید را آموزش ...


«ترامپ» برنامه های جدیدی برای همکاری با افغانستان دارد

معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهوری منتخب این کشور برنامه های جدیدی را برای همکاری با افغانستان در نظر گرفته است.


چند نکته مهم در چیدن میز شام

دعوت از فامیل یا دوستان برای مناسبت های بزرگ و کوچک برای یک وعده غذایی، همیشه خاص و دوست داشتنی است اما شاید به یک چالش بزرگ هم تبدیل شود؛ زیرا ...


مدل داوینچی برای خلق مونالیزا که بود؟ / اینبار پای یک مرد در میان است

| سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۹۵ ساعت ۱۶:۱۶ | نسخه چاپي

یک پژوهشگر هنری ایتالیایی مدعی است که داوینچی برای خلق مونالیزا علاوه بر چهره‌ زن از چهره یک مرد نیز الهام گرفته است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیلوانو وینستی گفت که پژوهش‌های جدید تئوری او درباره استفاده داوینچی از مدل‌های زن و مرد برای خلق مونالیزا را تائید می‌کند. مونالیزا مشهورترین اثر لئوناردو داوینچی است که هم اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می‌شود.
هنوز درباره هویت زن حاضر در این نقاشی تردید وجود دارد. هر چند که بسیاری از مورخان عقیده دارند، لیزا جراردینی همسر یک تاجر فلورانسی مدل داوینچی برای این نقاشی است.  
وینستی می‌گوید با استفاده از تکنولوژی مادون قرمز نقاشی را بررسی کرده و در لایه نخست آن نکات مهمی یافته است. او در این باره گفت : «در آن لایه چهره‌ای افسرده و غمگین می‌بینید که اثری از لبخند و شادی در آن نیست.»  این پژوهشگر معتقد است که داوینچی از یک مدل مرد هم برای خلق مونالیزا استفاده کرده است و این یافته ها را دلیلی بر اثبات ادعای خود می‌داند.
داوینچی برای خلق تعدادی از آثارش از شاگرد خود جیان جیاکومو کاپروتی معروف به سالای به عنوان مدل استفاده کرده بود. از همین روی وینستی نیز برای اثبات ادعای خود چهره مونالیزا را با این آثار مقایسه کرده است.
او در این باره گفت : «ما تمام نقاشی‌هایی که شاگرد داوینچی مدل آن بوده را با مونالیزا مقایسه کردیم و به این نتیجه رسیدیم که جزئیات مشابهی میان آن‌ها وجود دارد. بنابراین احتمالا لئوناردو برای خلق «مونالیزا» از دو مدل استفاده کرده است. البته داوینچی جزئیات بسیاری را نیز از تخیل خود به تابلو افزوده است.»
منبع : گاردین / 26 آوریل
58241

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد: