جزئیات نرخ سودبانکی جدید/تعیین سقف ۷۰درصدی برای پرداخت علی‌الحساب

عضو هیات‌ موسس انجمن مالی اسلامی گفت: بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌ها را سالانه تعیین می کند و بانکها نیز مجازند حداکثر تا ۷۰درصد آن را به صورت ...



سلفی با فجایع منشا روانشناختی دارد/ نیازمندان به «دیده شدن»!

یک جامعه‌شناس معتقد است نبود امکان‌های مناسب و کافی برای ارضا نیاز به دیده شدن موجب می‌شود برخی به دنبال ارضا این احساس حتی در بحران‌هایی مانند فروریختن ساختمان پلاسکو باشند.


خروسک؛ آزاردهنده اما موقت

مجرای تنفسی در کودکان باریک است، به‌همین سبب هنگام التهاب مخاطی و تنگی در این ناحیه، فرد دچار علائم تنفسی می‌شود. کروپ یا خروسک در اثر عفونت تنفسی ناشی از ویروس‌ها بویژه ویروس پارا آنفلوآنزا رخ می‌دهد ...


امضای نخستین فرمان اجرایی ترامپ (+عکس)

عصر ایران - دونالد ترامپ رییس جمهور جدید آمریکا دیروز پس از مراسم تحلیف و حضور در کاخ سفید در واشنگتن نخستین فرمان های اجرایی خود را در مقام ...


در سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران چه خبر است؟

| سه شنبه ۳۱ فروردين ۹۵ ساعت ۱۵:۹ | نسخه چاپي

سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس تهران در راستای برنامه هایش به آسیب شناسی طراحی صحنه و لباس در تئاتر و سینمای ایران و نیز بررسی طراحی صحنه در آثار آگوست استریندبرگ با حضور اساتید مطرح تئاتر ایران پرداخت.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سمینار آسیب شناسی طراحی صحنه و لباس در تئاتر و سینمای ایران  در دو روز متوالی با سخنرانی قطب الدین صادقی؛ شهرام علیدی؛ مصطفی کوشکی؛ حمید پور آذری؛ فریبرز قربان زاده،ابراهیم پشت کوهی؛ شاهین چگینی؛ علی ساسانی نژاد؛ اصغر خلیلی؛ فرشاد منظوفی نیا؛ منیره ملکی؛ رضا مهدی زاده و پیام فروتن برگزار شد ، همچنین مبحث طراحی صحنه در آثار استریندبرگ با سخنرانی «جواد عاطفه» در سالن کنفرانس مجموعه ی تئاتر شهر انجام پذیرفت.
در این سمینار دو روزه که با استقبال قابل توجهی  از سوی دانشجویان و علاقمندان به تئاتر روبرو شد «فریبرز قربان زاده» درباره طراحی صحنه در ایران گفت:طراحی صحنه و لباس در ایران مرده است و یکی از دلایل آن فراموشی متر و معیار استاندارد است و هرکسی پشت میز معیار خود را دارد.همچنین دکتر قطب الدین صادقی با اشاره به وضعیت نا مناسب طراحی صحنه و لباس در تئاتر  ایران افزود: طراحی صحنه و لباس بخشی از بحران تئاتر ماست که تابع بازار شده است و خلاقیت جای خود را به تقلید  داده است.
«شاهین چگینی» دیگر سخنران سمینار ضمن ابراز تاسف از شرایط فعلی در طراحی تئاتر گفت:چند اجرایی شدن در بخش خصوصی مرگ طراحی صحنه و لباس را رقم زده است.«علی ساسانی نژاد» نیز با انتقاد از وضعیت آموزشی موجود  عنوان کرد:نحوه ی جذب اساتید نباید تئوری باشد و باید به سمت عملگرایی برویم.
«اصغر خلیلی» نیز در ادامه ی مباحث یاد شده افزود:با نداشتن علم طراحی صحنه و لباس در دراز مدت سلیقه ی تماشاگران را تغییر می دهیم، باید به طراحان صحنه اعتماد کنیم.
«منیره ملکی» دیگر میهمان سمینار آسیب شناسی طراحی صحنه و لباس تئاتر و سینمای ایران عنوان کرد:طراحی لباس تئاتر هنوز جایگاه ثابتی در دروس تئاتر ندارد.
همچنین«رضا مهدی زاده» طراحی صحنه و لباس وارداتی در ایران را آفت تئاتر دانست.«شهرام علیدی» نیز به فاصله زیاد دنیای دیجیتال در تئاتر اشاره کرد.

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟