تعطیلات نوروزی بارانی خواهد بود/

رئیس سازمان هواشناسی گفت: تا نیمه فروردین بارندگی از حد نرمال بیشتر است اما در ادامه سال زراعی شاهد کم بارشی و خشکسالی خواهیم بود.


5 شیطنت خانه‌ تکانی که نمی‌دانید!

آهسته می‌آید. درست مثل نسیم‌هایش که آرام‌آرام تن خشک درخت‌ها را نوازش می‌کنند تا دوباره زنده شوند. بهار آهسته می‌آید، درست مثل غنچه‌هایی ...


با پرجمعیت‌ترین جزیره جهان آشنا شوید

جزیره «میگینگو» در کنیا را از نظر تراکم، پرجمعیت‌ترین جزیره جهان می‌شناسند که با ۱۳۱ خانه جمعیتی ۱۰۰۰ نفری دارد.


تعطیلات نوروزی بارانی خواهد بود/

رئیس سازمان هواشناسی گفت: تا نیمه فروردین بارندگی از حد نرمال بیشتر است اما در ادامه سال زراعی شاهد کم بارشی و خشکسالی خواهیم بود.


واکنش خشن رئیس فوتبال / خبرنگار: چرا کی‌روش ایران نیست؟ تاج: به تو چه!

مهدی تاج از این گفت که اسامی خوبی به تیم‌ملی دعوت شده‌اند.


معمای مرگ با سرماخوردگی!

حوادث | پنجشنبه ۱۹ فروردين ۹۵ ساعت ۹:۵۵ | نسخه چاپي

مرد میانسال زمانی‌که به دلیل یک سرماخوردگی راهی بیمارستان شد، نمی‌دانست که سند مرگ مرموزش تنها پس از تزریق یک آمپول امضا می‌شود. از آنجایی‌که پوست بدن این پیرمرد پس از تزریق این آمپول دچار سوختگی شدید شد و درنهایت با ایست قلبی او پایان یافت، خانواده‌اش مدعی هستند که او به خاطر تزریق همین آمپول جان باخته است. فرزندان و اعضای خانواده این مرد با شکایت خود، خواستار رسیدگی فوری به این ماجرا شدند.
روز اول عید بود که احد ٧٧ ساله علایم سرماخوردگی را در خودش احساس کرد. او وقتی دید که این علایم دارد بیشتر می‌شود، تصمیم گرفت برای درمان به پزشک مراجعه کند. احد نزد یک پزشک رفت و با تجویز او آمپولی را تزریق کرد. پس از آن هم وقتی داروهایش را گرفت، به خانه برگشت. اما این پایان ماجرا برای پیرمرد نبود. چند ساعت بعد از آن درد و سوزش‌ها شروع شد.
احد از سوزش و درد زیاد از خواب بیدار شد و متوجه شد که بدنش هر لحظه ملتهب‌تر می‌شود، به‌طوری‌که شبیه به یک سوختگی عمیق شده بود. او را به بیمارستان منتقل کردند، ولی آثار مرموز درد و بیماری در این پیرمرد هر لحظه بیشتر می‌شد تا جایی‌که کلیه‌هایش از کار افتاد و سپس  بر اثر ایست قلبی جان خود را از دست داد. بعد از این مرگ تلخ، فرزندان پیرمرد پیگیر ماجرا شدند. 
پسر این مرد درباره جزییات این حادثه به شفا‌آنلاین گفت: «پدرم به نام احد شکری‌پور هیچ بیماری خاصی نداشت و به‌طور عادی زندگی می‌کرد. روز ٢٩ اسفند ٩٤ از صبح احساس کسالت می‌کرد و می‌گفت که علایم سرماخوردگی دارد. برای همین عصر همان روز به یک پزشک داخلی مراجعه کرد. ساعتی بعد وقتی به خانه برگشت پرسیدم چه شد که پدرم گفت دکتر برایش یک آمپول کورتون تجویز کرده که تزریق کرده است. بعد از آن هم قرص‌هایی را که دکتر داده بود، خورد و خوابید. صبح روز بعد که نخستین روز سال ٩٥ بود پدرم ناگهان با کلافگی و احساس سوزش شدید در کمر و پاها از خواب بیدار شد. بعد هم به من گفت تمام بدنش می‌سوزد. وقتی به بدنش نگاه کردم در کمال ناباوری متوجه شدم از کمر به پایین تاول‌های بزرگی روی پوستش ایجاد شده و آثار خونمردگی شدید دیده می‌شد، انگار که او را با آتش سوزانده بودند. درحالی‌که به شدت ناراحت و متعجب بودیم، او را به بیمارستان سینا رساندیم. بلافاصله پزشک او را معاینه و دستور بستری و انجام آزمایش‌های لازم را صادر کرد.»
او ادامه داد: «ساعتی بعد به ما گفتند کلیه‌های پدرم از کار افتاده است. خیلی شوکه شده بودیم. در حالی که درمان ادامه داشت یک روز بعد ناگهان پدرم ایست قلبی کرد و جان باخت.
درحالی‌که همه ما از شنیدن این خبر شوکه شده بودیم وقتی علت مرگ را جویا شدیم گفتند در پرونده نوشته شده تزریق دارو! برای همین همان روز به کلانتری بهارستان رفتیم و پرونده‌ای تشکیل دادیم. بلافاصله جسد پدرم را به پزشکی قانونی منتقل کردند و پس از انجام کالبدشکافی جنازه را برای تدفین به ما دادند، اما گفتند نتیجه را سه‌ماه بعد اعلام می‌کنند.»
وی در ادامه صحبت‌هایش گفت: روزی که در پزشکی قانونی بودیم خانواده چند نفر از کسانی که فوت کرده بودند به ما گفتند که علت مرگ عزیزان آنها هم تزریق آمپول کورتون و پنی‌سیلین بوده است.»
پسر متوفی با اعلام اینکه برای شکایت از پزشک داخلی و پیگیری پرونده منتظر جواب قطعی پزشکی قانونی هستند، گفت: «از آنجا که تشخیص اولیه پزشکان تزریق آمپول و حساسیت دارویی بوده است، پیگیری پرونده شکایتمان را به زمان دریافت جواب قطعی برای علت مرگ موکول کرده‌ایم، اما درعین حال از مسئولان وزارت بهداشت و پزشکی قانونی انتظار رسیدگی فوری به این موضوع را داریم.»
منبع: روزنامه شهروند
اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟