خداحافظی تهران با پل گیشا در نیمه دوم سال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت پنج پل فلزی پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.<br /><br />


توضیحات «نوئرت» در مورد تائید برجام توسط دولت ترامپ

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا توضیحاتی را در مورد تائید برجام و اقدامات واشنگتن علیه تهران ارائه کرد.


سبک رانندگی‌تان درمورد شخصیت شما چه می‌گوید

تام واندربیت، نویسنده کتاب «ترافیک: آنچه رانندگی درمورد شخصیت ما می‌گوید» در کتاب خود می‌نویسد، «باتوجه به اینکه خیلی از ما زمان بسیار زیادی ...


سؤال بزرگی که مهران مدیری مسکوت می‌گذارد

مهران مدیری جمعه شب نیز بخش قابل توجهی از برنامه «دورهمی» را به توجیه و توضیح درباره مواضع سیاسی‌اش در زمان انتخابات اختصاص داد.


رکوردشکنی انگلیسی مغرور در جهنم سبز!+ شکست سوپراسپرت الکتریکی توسط مک‌لارن

حدود دو هفته پیش خودرو الکتریکی Nio EP9، رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را شکست و خیلی‌ها را شگفت زده کرد. اما این رکوردشکنی مدت زیادی دوام نداشت و حالا مک‌لارن P1LM در پیستی که به جهنم سبز مشهور است رکورد جدیدی را ثبت کرده است.


چگونه جی‌کی رولینگ «هری پاتر» را آمریکایی کرد؟

| پنجشنبه ۲۷ اسفند ۹۴ ساعت ۱۲:۳۳ | نسخه چاپي

 روباه

 اگر ورود ساخته قبلی بهروز افخمی «آذر، پرویز، شهدخت و دیگران» به باشگاه میلیاردی‌ها و تصاحب جوایز مختلف در جشنواره فیلم فجر را جزو افتخارات آن بدانیم، بی شک «روباه» یک شکست تمام عیار برای او بود.

«روباه» حتی موفق نشد در تهران و شهرستان‌ها فروش خود را به نیم میلیارد تومان برساند. البته با یک حساب سر انگشتی می‌شد حدس زد این فیلم که اکران نوروزی هم گرفت، بخت زیادی در گیشه نخواهد داشت. حمید گودرزی سال‌هاست جایگاه خود را در سینما و حتی تلویزیون ایران از دست داده، مرجان شیرمحمدی که تنها با «مرسدس» مسعود کیمیایی شناخته می‌شود فقط به لطف همسر کارگردانش به این فیلم راه یافت، بابک حمیدیان حضور کوتاهی در فیلم دارد و در نهایت کسی برای آرش مجیدی و جلال فاطمی با وجود حضور تحسین برانگیزشان در این فیلم بلیت نمی‌خرد.
«روباه» مدل فیلم و سریال‌های اخیر با موضوع ترور دانشمندان هسته‌ای اتفاقاً فیلم جذابی از آب درآمده که تماشاگر را حتی در طول دو ساعت خسته نمی‌کند. ریتم درستی دارد و تجربه افخمی از «روز شیطان» هم اینجا حسابی به کارش آمده. او هر چقدر در «روز شیطان» جدی و عنق بود، در «روباه» رگه‌هایی از طنز مورد علاقه‌اش را هم در دل یک قصه جاسوسی پلیسی گنجانده و خوب هم از پس آن برآمده. جلال فاطمی با آن نگاه سرد، رعب آور و خشکی بامزه‌ای که بیشتر در «خسته نباشید» به رخ کشیده بود، انتخابی عالی است. آرش مجیدی در عین بُرسی که در مقام یک مامور عالی رتبه اطلاعاتی دارد، جنس کمدی کار را شناخته و در راستای اهداف کارگردان عمل کرده است. حمیدیان هم با آن گریم تازه، در همان لحظات کوتاه چنان عمل می‌کند که نتایجش در طول فیلم روی دوش تماشاگر سنگینی می‌کند. هر چند افخمی هر چقدر در طراحی بُعد جاسوسی داستان، چه به عنوان فیلمنامه نویس و چه کارگردان حرفه‌ای حرکت کرده و حواس تماشاگر را در اختیار گرفته، اما تقصیر در نیامدن رابطه عاشقانه زوج قصه و کاریکاتوری شدن آن هم متوجه اوست. شاید اگر فیلم برای مخاطبان علاقه‌مند به این ژانر به درستی شناسانده می‌شد، می‌توانست مخاطبان بیشتری را جذب کند. بی شک خیلی‌ها ویترین فیلم را غیر جذاب و کسالت بار دیدند و توجهی به آن نکردند. فیلم اما حاشیه‌های جالبی هم داشت که در سایه فروش پایین آن دیده نشد. افخمی در طول ۱۰ دقیقه اول فیلم گاف‌های اساسی داده که از او بعید است. مثلاً در دقایق چهار- پنج فیلم زمانی که مجیدی در تعقیب بابک حمیدیان است، ناگهان تصویر فیلمبردار روی شیشه کنار بازیگر عیان می‌شود و در نمای بعدی باز هم یکی از عوامل که احتمالاً کارگردان باشد، روی یخچال صنعتی داخل کادر دیده می‌شود! کروماکی‌های فیلم هم اساساً افتضاح هستند. در لحظاتی که فاطمی پشت موتور گودرزی نشسته، پرده آبی چنان کیفیت نازلی دارد که از تأثیر صحنه می‌کاهد. افخمی در یکی از سکانس‌ها هم با دو تهیه‌کننده قدیمی سینمای ایران و یکی از دستیاران خودش در این فیلم شوخی کرده؛ در جایی که یکی از ماموران تصویر چهار نفر را به دیگری نشان می‌دهد و به جای اسامی عبدا… علیخانی و حسین فرحبخش، از آنان با نام‌های حسین علیخانی و عبدا… فرحبخش یاد می‌کند و عکس بعدی را هم حسین قزلباش می‌نامد که دستیار سوم افخمی در همین فیلم است! جالب انکه فرد مخاطب در نهایت فقط چهره حمید گودرزی را تشخیص می‌دهد و از مامور با لحن مضحکی می‌پرسد بقیه این آدم‌ها را از کجا پیدا کرده است! افخمی در بخشی از فیلم هم به عنوان پدر حمید گودرزی بدون اینکه تصویرش دیده شود، پشت تلفن از او می‌خواهد با موتورش سرعت نرود! آرش مجیدی قبلاً در تلویزیون از علاقه‌اش به پرواز با پاراگلایدر و مهارتش در این رشته پرده برداری کرده است. تیتراژ آخر روی تصاویر او را در حال پرواز با پاراگلایدر نشان می‌دهد و ظاهراً مهم هم نیست که ربطی به فضای فیلم ندارد. محسن تنابنده یکی از گزینه‌های اصلی بازی در این فیلم بود که در آخرین لحظات انصراف داد. این فیلم ابتدا «تله» نام داشت.

منبع: بانی فیلم

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟