گیر کردن آچار فرانسه در جمجمه کارگر سپرسازی

میزان نوشت: سخنگوی اورژانس تهران گفت: تیم امداد هوایی به کمک کارگری رفت که آچار فرانسه در جمجمه اش گیر کرده است.<br />


خداحافظی تهران با پل گیشا در نیمه دوم سال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت پنج پل فلزی پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.<br /><br />


سؤال بزرگی که مهران مدیری مسکوت می‌گذارد

مهران مدیری جمعه شب نیز بخش قابل توجهی از برنامه «دورهمی» را به توجیه و توضیح درباره مواضع سیاسی‌اش در زمان انتخابات اختصاص داد.


خداحافظی تهران با پل گیشا در نیمه دوم سال

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مورد آخرین وضعیت پنج پل فلزی پایتخت توضیحاتی را ارائه کرد.<br /><br />


سؤال بزرگی که مهران مدیری مسکوت می‌گذارد

مهران مدیری جمعه شب نیز بخش قابل توجهی از برنامه «دورهمی» را به توجیه و توضیح درباره مواضع سیاسی‌اش در زمان انتخابات اختصاص داد.


فیلمبردار «آپاندیس» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سینمای آمریکا و اروپا به دنبال ایده‌های سینمایی ما هستند

| شنبه ۲۲ اسفند ۹۴ ساعت ۱۲:۲۳ | نسخه چاپي

فیلمسازان ما به دنبال ایرانیزه شدن ایده‌هایی هستند که سینمای آمریکا و اروپا طالب آن است.
مهدی ایل‌بیگی فیلمبردار فیلم «آپاندیس» در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به گرایش فیلمسازان به فضای رئالیستی گفت: فیلمسازان ما به سمت ایجاد فضای رئالیستی در فیلم‌ها رفته‌اند و این اتفاق خوبی است. فیلمسازانی که به شخصه با آن‌ها کار کرده‌ام، به سمت سینمای آوانگارد آن چنانی نرفته‌اند و نخواهند رفت. فیلمسازان ما به دنبال سبک رئالیستی ایرانیزه شده‌ای هستند که سینمای آمریکا و اروپا به دنبال چنین ایده‌هایی است.
وی افزود: فیلم اولی‌های ما از ساختن فیلم کوتاه به سمت فیلم سینمایی آمده‌اند و با ایجاد فضای دوستانه و صمیمانه و با وجود اینکه چهارچوب فیلمسازی را می‌دانند، با عوامل فیلم تعامل دارند و مشورت‌پذیر هستند. فیلم اولی‌ها در بسیاری از مواقع سیستم دو دو تا چهار تا را می‌شکنند و نوگرا هستند. نگاه نو در سینمای ما بسیار اهمیت دارد. نگاه‌هایی مثل نگاه سعید روستایی، مثل فیلم «جاودانگی» و ...
وی در خصوص فضای فیلمبرداری فیلم «آپاندیس» به کارگردانی حسین نمازی اظهار داشت: کارگردان در فضایی مثل بیمارستان سختی‌های خاص خودش را دارد و لوکیشن این فیلم بیمارستان است و با لوکیشن‌هایی مثل آپارتمان، ادارات و ... تفاوت زیادی دارد. سقف کوتاه است و منبع نوری وجود ندارد و چون از لحاظ زمانی رئال است، باید در جریان فیلمبرداری کنترل نور انجام شود.
وی در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از محدودیت‌های ما قد بلند بودن بازیگران در فیلم است که نورپردازی و مهار نور را مشکل می‌کند. طراح لباس بسیار به ما کمک کرد و از رنگ‌هایی برای دیوارها استفاده کرد که کنترل نور بهتری را به دست دهد.
ایل‌بیگی در خصوص حرکت دوربین در این فیلم بیان کرد: برای حفظ فیلمنامه و فضای دینامیک و شخصیت‌ها که باید در لحظات و موقعیت‌ها، اتفاقات را شکل دهند دوربین روی سه‌پایه قرار دارد و صحنه‌ها فیلمبرداری می‌شود و حس دلهره و تنش را به خوبی از این روش انتقال می‌دهد. فقط در دو موقعیت دوربین روی شانه، فیلمبرداری کرده‌ایم. بخش سخت کار برای لوکیشن بیمارستان است. ما وقتی با کارگردان فیلمنامه را می‌خواندیم تصمیم گرفتیم، لوکیشن بسته و با لنز 85 و 135 فیلمبرداری کنیم تا به خودمان ثابت کنیم که در لوکیشن بسته می‌توان از زیبایی لنز این دوربین استفاده کرد.
فیلمبردار «جاودانگی» با اشاره به ویژگی بازیگران این فیلم گفت: خوشبختانه بازیگران اصلی فیلم بسیار هوشمند و هوشیار هستند و به کارگردان و فیلمبردار کمک زیادی کردند. در فیلمبرداری به خاطر نوع دوربین و نداشتن منبع نور بیرونی، عمق میدان کمتری داشتیم. تمام بازیگران اصلی فیلم کمک کردند. خوشحالم که این بازیگران مقابل دوربینم بودند. در بسیاری از موارد بازیگران خیلی اذیت شدند و به زحمت افتادند اما ما سعی داشتیم در اغلب موارد دستشان را باز بگذاریم. در صحنه‌هایی مثل اجرای حس دلهره و اضطراب، دوربین در خدمت بازیگران بود و در شرایط مینیمال بازیگران در خدمت دوربین بودند.
گفتنی است؛ در کارنامه هنری مهدی ایل‌بیگی، فیلمبرداری فیلم‌های «جاودانگی» و «قوها بر باد سوارند» به چشم می‌خورد و وی در حال حاضر در پروژه «آپاندیس» مشغول فیلمبرداری است که قرار است به جشنواره سی و پنجم فیلم فجر برود.

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟