نقشه «گزینه‌سوز» احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰

«آن مردِ رفته از پاستور» هنوز هم سودای سیاست دارد، حتی همین روزها که «نهی» شده و به گوشه‌ای رفته است اما گویا فکر و ذکرش متوجه چندسال دیگر است. ...


رنگی‌ترین مبارزه علیه خشونت؛ گفتگو با چند دختر و پسری درباره روز منع خشونت علیه زنان

«خشونت علیه زنان و دختران، یک نقض حقوق‌‌بشری و مانع جدی برای توسعه پایدار است. هزینه‌های آن در مقیاس بزرگ، سبب تحمیل مضرات زیادی در جامعه و اقتصاد می‌شود. دنیا توان پرداخت این هزینه را ندارد». این جملات بخشی از گفته‌های بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، درباره کارزاری است که این روزها خیلی‌ها آن را با رنگ نارنجی‌اش می‌شناسند...


پیام رهبر انقلاب به اجلاس سراسری نماز؛ باید اعتراف کنیم که حق این فریضه الهی ادا نشده است

رهبر انقلاب در پیامی به بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در البرز تاکید کردند که نماز، دری گشوده بر روی آحاد ملت است که از آن می‏‌توان به هدایت ...


ماجرای کشف حجاب پگاه آهنگرانی واقعیت دارد؟!+عکس

پگاه آهنگرانی با حضور در پردیس چارسو و فعالیت در جشنواره سینما حقیقت به شایعات درباره کشف حجاب و مهاجرت خود پایان داد.


زیباترین آبشار در ایسلند

یکی از زیباترین آبشارهای دنیا، اسوارتیفوس (Svartifoss)، در پارک ملی اسکافتافل در جنوب شرقی ایسلند قرار دارد که به آبشار سیاه معروف است.


آیت‌الله بهجت: منظور «و علم آدم الاسماء کلها» چیست؟

آیت‌الله بهجت: منظور «و علم آدم الاسماء کلها» چیست؟

سبك زندگي | دوشنبه ۱۹ بهمن ۹۴ ساعت ۱۰:۵۷ | نسخه چاپي

مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت می فرمود: منظور از اسماء در آیه‌ی (و علم آدم الاسماء کلها؛ و تمامی اسما را به حضرت آدم(ع) آموخت)، علم به حقایق است که موجب امتیاز انسان از حیوانات بلکه فرشتگان می‌گردد.
به‌گزارش خبرگزاری تسنیم ، مرحوم حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت می فرمود: منظور از اسماء در آیه‌ی (و علم آدم الاسماء کلها)(۱)؛ (و تمامی اسما را به حضرت آدم(ع) آموخت)، علم به حقایق است که موجب امتیاز انسان از حیوانات بلکه فرشتگان می‌گردد. بنابراین، مقصود از «اسماء» حقایق اسماء است نه تنها اسم بدون مسمی، که به جهت وحدت اسم و مسمی، اسم بر مسمی اطلاق شده است؛ و (باسماء هولاء)(۳), (به اسامی اینان) در ذیل آیه یعنی «هولاء المسمیات»؛ (به این مسمی‌ها)، زیرا علم به اثر تفصیلا، علم به مؤثر است اجمالاً و حقیقت مطلب، همان خداشناسی است.
۱-سوره بقره، آیه ۳۱.
کتاب در محضر حضرت‌ آیت‌الله‌العظمی بهجت - ص ۳۶
محمد حسین رخشاد

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:
برچسبها: