تاکسی چگونه به ایران رسید؟

با گسترش شهرنشینی و به کارگیری اتومبیل در جابه‌جایی افراد، ضرورت وجود حمل‌ونقل درون‌شهری بیش از پیش احساس می‌شد. کارهایی متفاوت برای حل این مشکل صورت گرفت. شکل‌گیری تاکسی‌ها از جمله این کارها برای جابه‌جایی افراد به شمار می‌آمد.


آغاز پیش فروش ساندرو استپ وی از یکشنبه (+جزئیات)

گروه خودرو سازی سایپا در نظر دارد در راستای رضایتمندی و حمایت از مشتریان عزیز مرحله سوم فروش اینترنتی این خودرو پر طرفدار را به اجرا گذارد.


آغاز پیش فروش ساندرو استپ وی از یکشنبه (+جزئیات)

گروه خودرو سازی سایپا در نظر دارد در راستای رضایتمندی و حمایت از مشتریان عزیز مرحله سوم فروش اینترنتی این خودرو پر طرفدار را به اجرا گذارد.


سارق مسلح صرافی خیابان فردوسی: قرار بود ۲۶ اسفند با نامزدم کنار سفره عقد بنشینم/ دانشجو هستم

سارقانی که در جریان سرقت مسلحانه به یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی تهران دستبرد زده بودند دیروز به بازسازی صحنه سرقت پرداختند.  ایران ...


تست و برسی شاسی بلند جدید رنو در ایران / وقتی قد بلند رنو، سانتافه را تهدید می کند (+عکس)

بعد از هشت بار مسابقه درگ با هیوندای سانتافه MPi 178 اسب بخار، به طور قطع می توان گفت که شتاب اولیه و ثانویه کولئوس از سانتافه بهتر است.


تصاویر: کنسرت مهدی یراحی

عکس | سه شنبه ۰۶ بهمن ۹۴ ساعت ۱۴:۵۹ | نسخه چاپي

سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران در شامگاه دومین روز از یازدهمین ماه سال ۹۴ میزبان طرفداران «مهدی یراحی» بود.
به گزارش موسیقی ما، مهدی یراحی دوم بهمن درحالی روی صحنه رفت که گلچینی از قطعات آلبوم جدید و آثار خاطره‌انگیز قدیمی‌اش را برای مخاطبان تدارک دیده بود. اما مهم‌ترین نکته این کنسرت رپرتوار پُر و پیمان برنامه بود که اجرای آن بیش از دو ساعت و ۲۰ دقیقه طول کشید و چنین تایمی در هیچ‌یک از کنسرت‌های پاپ -و حتی سنتی و کلاسیک- معمول نیست.
برخلاف کنسرت‌های قبلی این خواننده، برنامه با قطعه‌ای ریتمیک آغاز نشد. او چهارمین ترک آلبوم «مثل مجسمه» یعنی «آخرین اسیر» را برای آغاز این شب در کنار طرفداران‌اش انتخاب کرده بود.
یراحی بدون درنگ به سراغ کار بعدی رفت که برای اولین بار اجرا می‌شد. قطعه «اشک و بارون» آغاز شد و ناگهان در نیمه‌های اجرا، «احسان نی‌زن» در حال نواختن سولوی ریتمیک ویولن این قطعه از گوشه سمت چپ وارد استیج شد و این نوع ورود و اجرای او انرژی سالن را بیشتر کرد.
یراحی پس از این قطعه گفت: «تا آخر عمر قبل از شروع کنسرت و سلام‌کردن به شما از روی استیج، صدایم می‌لرزد. وقتی که می‌خواهم با شما حرف بزنم، همه کلمات را فراموش می‌کنم. به نسبت خواننده‌ها دایره واژگان کمی ندارم اما نه به نسبت مهمانانی که اینجا حضور دارند.»
انتخاب قطعه پرطرفدار در کنسرت‌های مهدی یراحی سخت است؛ اما «مثل مجسمه» یقیناً یکی از ۵ اثر پرمخاطب او در کنسرت‌هایش است. این قطعه به عنوان سومین بخش کنسرت و با همراهی سولوی ویولن احسان نی‌زن در سالن اجرا شد.
تکنوازی کیبورد «امیر علیزاده» و ملودی عربی که او می‌نواخت، حاضران را برای شنیدن یکی از سه اثر ریتمیک و محبوب یراحی آماده کرد! قطعات «من علمک» و «علی مودک» به صورت مِدلی و پشت سر هم اجرا شد. این قطعه مجالی بود تا «اکبر شهریاری»، نوازنده پرکاشن، تکنوازی کند؛ اما او ناگهان جای خود را با نوازنده درامز عوض کرد و «مجید رضاپور» (درامر) در این قطعه عربی «کونگا» و «تمپوی عربی» نواخت.
«امیر فقیه»، سمپلر و نوازنده سینت‌سایزر هم در این قطعه نقش پررنگی داشت و با افکت‌های به موقع به جذابیت اجرا می‌افزود. پس از این اثر، قطعه «انفرادی» اجرا شد.
مهدی یراحی در دو سانس کنسرت‌اش پذیرای جمع زیادی از چهره‌های سرشناس هنری کشور بود. فرزاد حسنی، کوشان حداد، گلاره عباسی، حمید ماهی‌صفت، زهیر یاری و زهرا عاملی مهمانان ویژه سانس اول بودند.
در سانس دوم هم احسان علیخانی، رضا رشیدپور، محمد علیزاده، روزبه بمانی، هومن نامداری، مونا برزویی، حمید صفت، افشین پیروانی، معین راهبر، مهران غفوریان، سعید زمانی، آرون حسینی، امیرعلی بهادری، زایا سلیمان، دانیال عبادی، شیث رضایی و هیراد حاتمی حضور داشتند.
در ادامه تصاویر کنسرت «مهدی یراحی» و مهمانانش او را ببینید.
تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/ تصاویر/
اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:
برچسبها:

دیدگاه شما چیست؟