واکنش خشن رئیس فوتبال / خبرنگار: چرا کی‌روش ایران نیست؟ تاج: به تو چه!

مهدی تاج از این گفت که اسامی خوبی به تیم‌ملی دعوت شده‌اند.


بالن آرزو خانه ای را در رشت سوزاند

مدیرعامل آتش‌نشانی رشت گفت: علت آتش‌سوزی دو باب منزل مسکونی سقوط بالن‌های آرزو و پرتاب شی مشتعله بر روی سقف و بالکن منازل مسکونی بوده است.


زمان‌بندی برگزاری انتخابات شوراها مشخص شد (+جدول)

زمان بندی برگزاری انتخابات شوراها از زمان آغاز ثبت‌نام و تا پایان زمان رأی گیری و شمارش آرا مشخص و به هیأت‌های اجرایی ابلاغ شد.


خروسک؛ آزاردهنده اما موقت

مجرای تنفسی در کودکان باریک است، به‌همین سبب هنگام التهاب مخاطی و تنگی در این ناحیه، فرد دچار علائم تنفسی می‌شود. کروپ یا خروسک در اثر ...


افزایش کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر در دنیا

در شرایط حاضر عوامل اصلی بروز این مسئله یعنی کشت و تولید و قاچاق مواد نیز در حال افزایش و گسترش NPSنیز نگران کننده است.


ارتباط باجامعه جهانی بهترین راه کسب تجربه و آموزش برای عکاسان است

ارتباط باجامعه جهانی بهترین راه کسب تجربه و آموزش برای عکاسان است

| يكشنبه ۰۶ دي ۹۴ ساعت ۱۲:۲۵ | نسخه چاپي

بندرعباس - یکی از عکاسان برجسته کشوری گفت: متاسفانه عکاسان ایرانی با فضای خارج از کشور به دلیل محدودیت ها ارتباط ندارند و همین علتی بر ضعف عکاسان ایرانی شده است.
مجید سعیدی در گفتگو با خبرگزاری مهر بیان داشت: بندرعباس یا بهتر بگویم هرمزگان در حال حاضر یکی از قطب های عکاسی ایران است و هرمزگان توانسته با برگزاری جشن ها و جشنواره با بودجه های کم و یا به صورت مستقل بهترین اتفاق را در زمینه عکاسی برای خودش رقم بزنه و جایگاه خودش را در کشور پیدا بکند.
وی ادامه داد:عکاسان ایرانی از بهترین ها در جهان هستند اما مشکل اصلی در عدم آشنایی مردم و فرهنگ ما با مستند و عکاسی مستند است در غرب و یا کشورهای پیشرفته اما اینگونه نیست و عکس مستند حتی در میان مردم جایگاه ویژه ای دارد تا جایی که عکس های مستند از سوی مردم خریداری میشود.به عکس مستند بها داده می شود و بسیاری از گالری های بزرگ دنیا به صورت تخصصی عکس های مستند را ارائه میدهند همچنین نشریات تخصصی و بزرگی هستند که به مقوله عکاسی مستند می پردازند و حتی در قبال آن پول پرداخت می کنند.
وی ادامه داد: شاید یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما در عکاسی مستند این است که بهایی بابت عکاسی مستند پرداخت نمیشود که این کار کردن در حوزه مستند را برای عکاس سخت میکند.وقتی مارکتی برای فروش اینگونه عکس ها وجود ندارد انگیزه ای هم برای تولید آن به وجود نمی آید.
سعیدی بخشی از مشکلات عکاسی در ایران را این گونه بیان کرد:از دیگر مشکلات، ارتباطات خارجی است که متاسفانه عکاسان ایرانی با فضای خارج از ایران به دلیل محدودیت ها است که همین مسئله ارتباط را سخت می کند و یا اصلا اتفاق نمی افتد که این خودش عاملی برای رشد کند مستند در ایران است. این محدودیت عدم ارتباط با جهان بیرون، فرصت تجربه آموزی، دیدن اثار خوب و محک زدن را از بین میبرد. بسیاری از تجربه ها از دیدن گفتگو و ارتباطات بدست می آید.
این فعال هنری یکی دیگر از مشکلات عکاسان ایرانی را در نوع ارائه چینش و انتخاب عکس ها دانست و توضیح داد: ارائه و انتخاب صحیح در واقع ۵۰ درصد این اتفاق را تشکیل میدهد وقتی عکاس بعد اینکه عکس را به ثبت رساند فضا یا مکانی برای نشان دادن ندارد و یا در مدیریت انتخاب دچار مشکل هستند مطمنا نمیتواند جایگاه خوبی برای خودش بدست بیاورد.
وی در پاسخ به این پرسش که مطالعه و آموزش را چقدر موثر می دانید، گفت: مطالعه و آموزش میتواند کمک بسیار خوبی برای یک عکاس باشد اما فرصت دیدن و ارتباط با عکاسان بزرگ دنیا می تواند به اندازه چندین سطح مطالعه موثر باشد و این خودش به مثابه یک آموزش است. برای ارتباط برقرار کردن و آشنایی با نگاه های جدید عکاسان ما باید بتوانند در جشنواره ها فستیوال ها و یا نمایشگاه های بزرگ دنیا که اغلب بزرگان عکاسی دنیا در آنها شرکت میکنند حضور پیدا کنند از نزدیک با انها آشنا شوند و با ارتباط از تجربیات انها استفاده کنند و این خود یک زمینه ای را ایجاد میکند که یک عکاس ببیند چه اتفاقاتی در دنیای عکاسی در حال رخ دادن است.
سعیدی اضافه کرد: یک عکاس باید بتواند حوزه نگاه خود را گسترش دهد و این را بداند که به هر اندازه که فکر و نگاه داشته باشد در همان اندازه نیز خواهد ماند پس باید نگاه را گسترش داد از منطقه به استان، کشور و همینطور دنیا تا بتوان به ایده و جهانبینی گسترده ای نیز رسید و قطعا به موفقیت بیشتری دست پیدا خواهد کرد.
وی در پایان تاکید کرد: جشنواره ها و فستیوال های مختلفی در کشور های همسایه و نزدیک برگزار می شود که میشود با هزینه کمتری رفت، دید و تجربه کسب کرد البته باید بر مسئله آشنایی با زبان بین الملل نیز تاکید کنم که بیشترین کمک را در ارتباط با جهان بیرون دارد زیرا وقتی یک عکاس نتواند با هنرمند دیگری از کشور دیگری صحبت کند و زبان مشترکی برای گفتگو پیدا نکند ان حلقه ارتباظی را از دست خواهد داد.

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:
برچسبها: عکاسی مستند ،

دیدگاه شما چیست؟