خروسک؛ آزاردهنده اما موقت

مجرای تنفسی در کودکان باریک است، به‌همین سبب هنگام التهاب مخاطی و تنگی در این ناحیه، فرد دچار علائم تنفسی می‌شود. کروپ یا خروسک در اثر ...


سارق مسلح صرافی خیابان فردوسی: قرار بود ۲۶ اسفند با نامزدم کنار سفره عقد بنشینم/ دانشجو هستم

سارقانی که در جریان سرقت مسلحانه به یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی تهران دستبرد زده بودند دیروز به بازسازی صحنه سرقت پرداختند.  ایران نوشت: میله‌های زرد رنگ آهنی در مقابل صرافی« ونیز» قرار گرفته بود.مردم ...


«رسایی» جاسوس هسته‌ای را معرفی کرد + عکس

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پستی در صفحه اینستاگرام خود طی یادداشتی از جاسوسی یک فرد در وزارت خارجه پرده برداشت.


تنها خودروی" رنو 3" در ایران (+عکس)

این خودرو که یک رنو 3 با مدل 1946 میلادی است در وضعیت بسیار خوبی نگهداری شده است.


ست های فوق العاده زیبا برای بهار 96

به دلیل تنوع بالایی که لباس های فصل بهار دارد، از لباس هایی با رنگ های شاد و متنوع گرفته تا طرح های گلدار و شلوغ، نحوه ست کردنشان کمی دشوار می ...


سوال علی فلاحیان از مصباح یزدی

سیاست | يكشنبه ۰۱ شهريور ۹۴ ساعت ۹:۲۱ | نسخه چاپي

علی فلاحیان درباره نقش مردم در حکومت اسلامی پرسشی را از مصباح‌یزدی مطرح کرده است

به گزارش ایلنا، فلاحیان در اینستاگرام خود در پاسخ به سؤال یکی از شاگردانش مبنی‌بر نظر آیت‌الله مصباح که گفته ‌است: «در حکومت اسلامی رأی مردم هیچ اعتبار شرعی و قانونی‌ای ندارد»، این پرسش را مطرح کرده است: «علاقه‌مندیم بدانیم نظر استاد مصباح درباره فرمایشات امام‌علی(ع) که برای رأی مردم اعتبار قائلند و در خطبه‌های زیر به آن اشاره کرده‌اند چیست؟»

او در ادامه پرسش خود به بخش‌هایی از خطبه‌های نهج‌البلاغه اشاره کرده و آن ‌را مصداق رأی مردم در نگاه امام‌علی(ع) دانسته و از جمله می‌نویسد که حضرت افرادی را که بیعت را شکستند، توبیخ می‌کند پس معلوم می‌شود که رأی آنها ارزش داشته که بیعت‌شکنی را توبیخ می‌کند و گناه می‌داند.

فلاحیان در ادامه می‌نویسد: عبارت «وانمالخیار للناس قبل ان یبایعوا فاذا بایعوا فلا خیار لهم» این جمله اطاعت مردم از امیر را منوط به بیعت می‌داند. «فاما حقکم علی فالنصیحت لکم ماصحبتکم و العدل و توفیرفیئکم علیکم» در اینجا وجوب وفا به بیعت دلالت بر اعتبار رأی مردم دارد. «اما بایعتمونی علی الرقبه؟ الم اخذ علیکم العهد بالقبول لقولی...؟» در اینجا حضرت می‌فرماید شما آزادانه به من رأی دادید و رأیی که به من دادید محکم‌تر از رأیی بود که به افراد قبل از من دادید چرا نقض می‌کنید؟

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟