برداشت نیلوفر آبی در عکس روز نشنال جئوگرافیک + عکس

عکس روز نشنال جئوگرافیک به برداشت نیلوفر آبی توسط یک زن ویتنامی در دلتا مکونگ (Mekong Delta) این کشور اختصاص یافته است.


واقعیت‌های پنهان در مورد سروش و پرسپولیس

محمدعلی ترکاشوند مسئول نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس می‌گوید: «من با رفیعی حرف زدم و قرار شد طی یکی، دو روز آینده ما او را ببینم و صحبت کنیم. ...


تویوتا هم پیش ایرانی‌ها کم آورد!

ضمیمه طنز «بی قانون» امروز بیشتر به اخبار اجتماعی و فرهنگی منتشرشده روز گذشته واکنش نشان داده است.


رکوردشکنی انگلیسی مغرور در جهنم سبز!+ شکست سوپراسپرت الکتریکی توسط مک‌لارن

حدود دو هفته پیش خودرو الکتریکی Nio EP9، رکورد پیست نوربرگ‌رینگ را شکست و خیلی‌ها را شگفت زده کرد. اما این رکوردشکنی مدت زیادی دوام نداشت و حالا ...


توضیح پدر بانوی والیبالیست درباره محرومیت جنجالی دخترش در تیم ملی والیبال

:پدر بازیکن تیم ملی والیبال بانوان گفت:«من پیگیر حواشی که برای دخترم ایجاده شده هستم و مستندات مورد نیاز را هم به فدراسیون ارائه کردم.»


حملات تند به بنیامین برای انتشار یک قطعه

| سه شنبه ۲۳ خرداد ۹۶ ساعت ۱۳:۸ | نسخه چاپي

 داستان از آنجا آغاز شد که بنیامین بهادری با انتشار قطعه کبیر به یک‌باره خود را آماج تیرها و نیزه‌های پرشماری دید که به سوی او نشانه رفته بودند.

به گزارش شهروند، بنیامین به هیچ وجه انتظار این همه هجمه و هجوم را نداشت. در واقع کبیر که در آن بخش‌هایی از دعای جوشن کبیر با همراهی موسیقی خوانده می‌شود، اگر چه می‌توانست سروصدایی کوچک ایجاد کند، اما این‌که انتشار آن چنین حساسیت‌های غیرطبیعی بزرگنمایی‌شده‌ای را باعث شود، به ذهن کسی من‌جمله خود بنیامین خطور نمی‌کرد؛ آن هم در حالی ‌که چنین کاری حداقل از جانب بنیامین بهادری چندان غیرمنتظره نبود؛ و او به‌عنوان هنرمندی با سبقه مذهبی شناخته می‌شد که اولین آلبومش را نیز در همین سبک و سیاق، با رویکردی عاشورایی درباره حضرت رقیه ارایه کرده بود.

با این‌که انتظار می‌رفت مدیران فرهنگی در پی تلطیف فضا باشند، اما در عمل داستان به راهی دیگر رفت. از یک طرف دفتر موسیقی ارشاد بیانیه‌ای صادر کرد که هیچ مجوزی برای این قطعه صادر نشده و تمام مسئولیت این اثر را به گردن بنیامین بهادری انداخت؛ و از سوی دیگر نیز شماری از قاریان قرآن و مداحان واکنش‌هایی به این قطعه نشان دادند. همه اینها روی هم باعث شد تا بنیامین که در آمریکا بود، تصمیم بگیرد طی یک کنفرانس اینترنتی به شائبه‌ها و سوالات مطرح شده پیرامون این اثر پاسخ دهد. او به‌عنوان مدخل بحث ضمن اشاره به سابقه و کارهای گذشته‌اش چون عمویم ابالفضل، بوی محرمش میاد و آقام آقام و آلبومی با عنوان ماه مهربان، از استفتائاتی گفت که از مراجع و صاحبنظران در این مورد به عمل آورده است: من پیش از انتشار کبیر این اثر را برای بسیاری از مسئولان و افراد مذهبی اسم و رسم دار و قابل احترام فرستادم و از آنها نظر خواستم. جالب که همه به اتفاق موافق بودند و می‌گفتند این قطعه مشکلی ندارد. حتی آدم‌های سختگیر هم موافق بودند ولی می‌گفتند بله احتمالا اعتراض‌هایی می‌شود؛ که قابل پیش‌بینی هم بود. اما درواقع می‌خواستم از عواقب بعدی کارم مطلع شوم. حالا هم قاطعانه می‌گویم هیچ ایراد و اشکال فنی و فقهی درباره عدم اجرای ادعیه‌ها با موسیقی وجود نداشته و ندارد. این دعا، دعایی معنوی است و‌هزار و یک اسم خدا را برمی‌شمرد...

بنیامین درباره بیانیه ارشاد و این‌که گفته شده کبیر در آمریکا ساخته شده، نیز، می‌گوید: این قطعه ‌سال ٩٣ ساخته شده و وقتی در آلبوم ٩٤ به ارشاد فرستاده شد، مسئولان ارشاد گفتند که صبر کنیم و مدیر دفتر موسیقی گفت این قطعه الان مناسب انتشار نیست. درحالی‌که من به‌عنوان یک مسلمان که خانواده مسلمانی دارم، درمورد آن سوال کرده‌ بودم و می‌دانستم کلیات آن اشکالی ندارد.

اما نگاه بنیامین به موضوع استفاده از موسیقی برای دعاهای مذهبی چیست؟ او می‌گوید: در خواندن قرآن حساسیت خیلی بالاست و همه توصیه می‌کنند که این اتفاق نیفتد. ولی در ادعیه گویا مشکلی نیست و فقط صحبت از موسیقی مناسب آن می‌شود. خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ همچنین گفت: دفتر موسیقی وزارت ارشاد بیانیه‌ای منتشر کرده و طی آن گفته ما مجوزی برای انتشار تک‌آهنگ کبیر صادر نکرده‌ایم و من حساسیت این دوستان را درک می‌کنم؛ حتما فشارهایی در این زمینه وجود داشته است. من دو ‌سال تمام این قطعه و تغییراتش را برای دوستان ارشاد ارسال کرده‌ام و در این مدت حتی یک پاسخ روشن هم به من نداده‌اند و برایم جالب است که چطور به یک‌باره بیانیه‌ای در این زمینه صادر می‌شود و تا این حد حساسیت موضوع بالا برده می‌شود.

58241

اگر اين مطلب را پسنديده ايد، آن را به اشتراك بگذارد:

دیدگاه شما چیست؟